Startade shn-kuren förra fredagen med ett fantastiskt resultat. Vi är otroligt tacksamma över att vi fått ta del av denna metod!! Tack till Anna W!
Vår son 9 månader sover numera mycket bättre.
Dock behöver vi lite råd.
1) När vi startade kuren somnade han direkt och sov perfekt. Redan första natten tog han in ramsan och från natt två använde vi nästan bara den, ett tillrättaläggande på morgonen.
Sedan fäljde några dagar då allt flöt på, vi ramsade och han somnade om. Ofta somnade han om av sig själv utan ramsa också. Men....läggningen tar numera (3 läggningar ca 7-10 min (fr tidigare 2)
Idag tog det 10 min, det blev tom. ett extra tillrättaläggande
-Vadan detta tror ni?
Ska vi bara köra på? Eller ska vi försöka göra något annorlunda?
2) Han har även börjat sova lite oroligare de sista nätterna, vaknar oftare, vaknar fler gånger efter läggning etc.
I morse fick jag gå och lägga tillrätta, han kom inte till ro.(trots ramsa)
När han vaknar och inte somnar av sig själv så ramsar vi, oftast med lyckat resultat.
Kanske kan detta kännas som lite fåniga tankar och funderingar men då oroligheterna ökat de sista dagarna så ville jag höra mig för lite......
Kan tillägga att vi har inte ett eget rum åt lillkillen, när kuren startades, flyttade vi ut för att ge honom ro de första nätterna.Vi har nu skärmat av med takskena och skynke och flyttat tillbaka för 2 nätter sedan.
Detta stör honom säkert, men vi har inget alternativ just nu....
Alla goda tips och tankar är välkomna!
Mvh Lotta