Lite funderingar

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
ariparis mamma

Lite funderingar

Inlägg av ariparis mamma »

Hej!

Startade shn-kuren förra fredagen med ett fantastiskt resultat. Vi är otroligt tacksamma över att vi fått ta del av denna metod!! Tack till Anna W! :D
Vår son 9 månader sover numera mycket bättre.

Dock behöver vi lite råd.

1) När vi startade kuren somnade han direkt och sov perfekt. Redan första natten tog han in ramsan och från natt två använde vi nästan bara den, ett tillrättaläggande på morgonen.

Sedan fäljde några dagar då allt flöt på, vi ramsade och han somnade om. Ofta somnade han om av sig själv utan ramsa också. Men....läggningen tar numera (3 läggningar ca 7-10 min (fr tidigare 2) :? han "skäller" och protesterar, vi ramsar och han blir arg. Vi avvaktar lite och ramsar igen och då lugnar han sig och vi bekräftar och han somnar.

Idag tog det 10 min, det blev tom. ett extra tillrättaläggande :o trots stencool attityd och "självklart ska han sova", vid läggning. 8)

-Vadan detta tror ni?
Ska vi bara köra på? Eller ska vi försöka göra något annorlunda?

2) Han har även börjat sova lite oroligare de sista nätterna, vaknar oftare, vaknar fler gånger efter läggning etc.
I morse fick jag gå och lägga tillrätta, han kom inte till ro.(trots ramsa)

När han vaknar och inte somnar av sig själv så ramsar vi, oftast med lyckat resultat. :)

Kanske kan detta kännas som lite fåniga tankar och funderingar men då oroligheterna ökat de sista dagarna så ville jag höra mig för lite...... :?

Kan tillägga att vi har inte ett eget rum åt lillkillen, när kuren startades, flyttade vi ut för att ge honom ro de första nätterna.Vi har nu skärmat av med takskena och skynke och flyttat tillbaka för 2 nätter sedan.

Detta stör honom säkert, men vi har inget alternativ just nu....

Alla goda tips och tankar är välkomna!

Mvh Lotta
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Pris och beröm :D Och tack för varma ord :D

Lite bråttom hade ni kanske med att flytta in, innan kur+uppföljningsvecka passerat och den goda sömnen fått en chans att "sätta" sig. Jättebra att han är avskärmad, men er närvaro stör ändå (än så länge). Lägg honom på 2 min, gå därifrån med ramsan och GÅ verkligen. Smyg sedan in ljudlöst och lägg er - och när han måste påminnas och "ramsas" får den som har vakten smita ut snabbt som ögat och ramsa utifrån :!:

Det här går förbi, men minns att om han ska kunna (fortsätta) göra framsteg måste ni göra "baksteg" - FÖRST, och kontinuerligt. Som det nu är står ni på tröskeln till att fastna vid honom med små vargungar kring fötterna, och det är det som förvirrar och oroar honom. För inga vargar får finnas i rummet :shock: Ladda bösssan utanför :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
ariparis mamma

Tack för svaret!

Vi tackar för tipsen och flyttar ut en stund till, så att han får lugn och ro i rummet ett tag till.
Det är säkert det som har spökat :oops:

Vi låter honom få 1 vecka själv i rummet, kan det vara lagom tro? :?

Mvh Lotta
Stolt mor till 3 Joar f?dd 060113, Arian f?dd 040330,William f?dd 991130. Hittade hit efter 1 1/2 barn ;-). Arian shn-kurad vid 9 m?n, Joar standardmodellad.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Det låter utmärkt :D Trots allt är ju detta en övergående tid, en KUR-tid. Det underbara resultatet låter inte vänta på sig om det bara får "sätta" sig. När ni är framme kan han sova var som helst och lägas av vem som helst :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
ariparis mamma

Tack igen!

Natten flöt perfekt, han sov som en stock. :D
Vi sov utanför.
Tänk att man envisas med att göra "fel".....suck.... :)

Återigen, stort tack Anna!

Mvh Lotta
Stolt mor till 3 Joar f?dd 060113, Arian f?dd 040330,William f?dd 991130. Hittade hit efter 1 1/2 barn ;-). Arian shn-kurad vid 9 m?n, Joar standardmodellad.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"