Vår lille 10 månaders har sovit någorlunda i ca 2 veckor med hjälp av ramsan. Nu har han blivit magsjuk och fått nässelutslag. Det medför blöjbyten mitt i natten (annars rinner det tyvärr ut i pyamasen), mycket kink och vakenhet. Vi har återigen fått börja buffa, både vid läggdags och mitt i natten. Är det fel, kommer vi återigen tillbaks till vakna-hela-natten?
Hoppas alla haft en någorlunda trevlig jul!
sjukdom, börja om från början?
-
Gäst
Hej,
Vi gjorde shn-kuren när vår docka var 6 månader. Hon var då sjuk i kikhosta och fick under kommande fyra månader efter det både öroninflammation 5 gånger samt vattkoppor.
Jag buffade aldrig men jag var mer generös med "verktygen". Speciellt solfjädern och jag rörde dessutom händerna lite lite gungande ibland när hon var mycket dåligt. Fick rådet av Anna att hålla kvar händerna tills hon sov, när hon var dålig alltså.
Jag tog aldrig upp henne under sjukdomsperioderna och kände verkligen att jag kunde inte ha lugnat henne bättre på annat sätt. Viktigt är dock att sedan backa och återgå till vanliga rutiner när sjukdomen drar undan.
Lycka till och krya på er.

Vi gjorde shn-kuren när vår docka var 6 månader. Hon var då sjuk i kikhosta och fick under kommande fyra månader efter det både öroninflammation 5 gånger samt vattkoppor.
Jag buffade aldrig men jag var mer generös med "verktygen". Speciellt solfjädern och jag rörde dessutom händerna lite lite gungande ibland när hon var mycket dåligt. Fick rådet av Anna att hålla kvar händerna tills hon sov, när hon var dålig alltså.
Jag tog aldrig upp henne under sjukdomsperioderna och kände verkligen att jag kunde inte ha lugnat henne bättre på annat sätt. Viktigt är dock att sedan backa och återgå till vanliga rutiner när sjukdomen drar undan.
Lycka till och krya på er.
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
-
Gäst
vår son fick för några veckor sedan magsjuka och vi vsar också tvungna att byta blöja utanför sängen sas. Det givk ok att lägga tillbaka honom föörutom om olyckan inträffad efter fem på morgonen, då var det omöjligt att få honom att somna om
Närmagen var i ordning igen efter ngn veka men sonen fortsatte att tjuta 5 på morgonen använde vi oss at solfjädern några mornar. min man stod i säkert 15 min uter så att sonen blev riktigt sömntung och gick ut med ramsa. Efter några sådana mornar så var vi nästan i hamn igen och sedan har det blivit stadigt bättre!
Använd de verktyg som finns och inskränk trafiken. Vår sone fick protestera en del, men mha solfjädern lugnade han sig
Använd de verktyg som finns och inskränk trafiken. Vår sone fick protestera en del, men mha solfjädern lugnade han sig
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
-
Gäst