Schema för Sara som är 6½ månad ser ut enligt följande:
Väckning: 07.00
Frukost: Välling 07.30 (imorse åt hon för första gången 220 ml).
Förmiddagslur: 08.45-09.30
Lunch: 10.30 (matpuré och fruktpuré)
Middagslur: 11.30-13.00 (väcks oftast när vi hämtar syster på dagis)
Mellanmål: 14.00 (Gröt och fruktpuré, vatten)
Eftermiddagslur: 15.45 - 16.30
Middag: 17.30 (matpuré och fruktpuré, vatten)
Kvällsgöra: 18.00
Nattslurk: kring 18.40
Natt: 19.00
Vi tycker att schemat har passar henne jättebra. Dessa tider har hon i stort visat hela tiden även innan kurningen. De senaste två nätterna har jag endast behövt lägga henne tillrätta och knappt behövt ramsa på väg ut utan hon har somnat själv. En kväll hörde jag henne vara vaken och 15 minuter därefter somnade hon själv. Dagsläggningen i vagnen då hon ligger på rygg fungerar även bra. Jag hade lite problem till att börja med vagningen och sista skaken samt dagsramsan, men det verkar har börjat sätta sig nu.
Bajsningen har tillkommit nu och kan kanske bero på att hon har börjat inta mer mat om dagarna än tidigare. Nu äter hon välling på morgonen istället för bröstmjölk och äter som en häst övriga måltider. Nattslurken/amningen äter hon hyfsat. Det är svårt att veta om hon har bajsat på morgonen och vi skall ju undvika störa henne när hon skall sova. Jag kan även nämna att vi har använt marginalkvarterna på daglurarna.
Vi har nu några frågor och vi skulle behöva er hjälp och skulle vilja veta ni tänker om detta:
Vi skulle vilja höra vad ni tänker om detta och tar gladeligen emot tips och råd från era erfarenheter.