Jag har en son på 3 år som vi kurade vid 8 månaders ålder med ett mycket gott och snabbt resultat. Han sover fortfarande som en stock på nätterna
Han vaknar sedan ca 14 dagar tillbaka på natten och har mycket svårt att somna om. Vi har tyvärr tagit honom in till oss ibland för att inte väcka storebror men där vaknar han liksom bara till och bökar runt. Ingen sover och det är kaos.
Igår bestämde jag mig för att kura honom på riktigt. Schemat ser ut såhär:
07:00 morgon
07:15 välling
10:30 lunch
11:00 - 12:30 vila
13:30 mellis
16:30 middag
18:30 välling
19:00 god natt
Han somnar utan minsta gnöl till ramsan både på dagen och på kvällen. Men den första natten (igår natt) tog uppvaket 1,5 timma och det var mycket ramsande och även buffande där emellan.
Nu står jag har utanför hans dörr igen och han verkar ha somnat om. Vaknade 22:50 och nu är klockan 23:20 så det tog 30 min. Varit inne en gång och buffat snabbt och sen har jag enbart ramsat utanför dörren.
Men jag tycker det är sån skillnad mellan barnen. Visst är dom olika individer och har faktiskt väldigt olika personligheter men det känns som lillebror har svårare att släppa taget och somna. Han är envisare.
Tänker också på det här med åldern. Att det kanske är bökigare.
Jag vill inte tvivla på att det ska gå lika bra denna gången. Dessa långa uppvak har varit rena tortyrerna för en familj som är vana att sova som grisar.
Men visst ska det väl gå?!