Vilken tur att detta forum finns, med människor i samma situation som en själv! I "riktiga" världen har jag inte stött på nån med ett barn som har samma sömnproblem som mitt barn, men här kan man dela med sig av erfarenheter. Bra bra!
Jag är mitt uppe i tredje kurnatten och har vågat somna i nästan 1 1/2 timme på soffan, då plutten sov i nästan 2 h i sträck! Min man sover i köket, för vi bor också i en tvårummare. Klockan är nu 2:52 och vågar mig kanske på en ny tupplur innan morgonen.
Vi hade också tänkt flytta in i sovrummet så småningom och undrat hur det kommer att bli. Vår lilla kille på 8-månader är extremt lättväckt och har aldrig någonsin sovit en hel natt i hela sitt liv, utan alltid vaknat minst 4 ggr/natt (en bra natt). I genomsnitt har det blivit ca 6-10 ggr/natt, ibland mycket mer.
Skönt att höra om era erfarenheter med att sova i samma rum. Att sova i vardagsrummet tills vi hittar ny större lägenhet känns lite väl magstarkt, men det får bli så om det är enda lösningen. Men allt handlar ju till slut om attityden, right?!
Jag skulle också vilja veta efter hur lång tid ni andra mammor och pappor flyttade in i samma sovrum som barnet?
Mvh,
en återigen optimistisk Lotta