... men... Stina är aldrig nöjd när jag lägger henne i hennes säng för att sova. Jag uppfattar det som att hon inte vill att jag lägger ner henne. Vi kör skrattet till go´nattet och allt det där (och hon är en riktigt glad skit på dagarna) men så fort vi kommer in i hennes rum för läggning blir det lite spänt liksom. Jag tycker att det känns så skumt att det, från det varma med skratt och mys ena sekunden, blir pang ner i sängen och plötsligt får man inte gulla, småprata och klappa om utan bara solfjädra (den motsträviga gnällande masken) och sedan vända på klacken och robotramsan ut... jag känner mig så himla okärleksfull och onaturlig. Det känns inte alls som jag! Säkert smittar det av sig, även om jag naturligtvis försöker vara "vänlig och hurtig men bestämd" inför henne. Hon somnar sedan på max 5 minuter med lite husljud så det är inte insomningen som är problemet.
... och ja, jag är säker på att hon är mätt när jag lägger henne!!!
Saken är den är att jag tycker att det är jättejobbigt att lämna henne i sängen när hon låter sådär ynklig och övergiven (som det låter i mina blödiga mamma-öron)
Allt jag vill är att hon ska känna njutningen med att få lägga sig i sängen... att hon ska tycka att det är mysigt! Är det vanligt att det tar tid innan de verkligen vill lägga sig? Blir det verkligen så för alla säkra sovare att de är nöjda när man lägger ner dem, och dessutom är nöjda när de vaknar, eller
Jag har läst en hel del trådar på detta fantastiska forum och inser att vårt "problem" inte är så stort men att alla frågor, stora som små, bemöts med respekt och vänliga svar (annars hade jag aldrig skrivit in), jag må vara lite blödig men detta lilla problem känns ganska stort för mig!
Tack på förhand!