Desperation och magmunsproblem

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
sanna med son

Desperation och magmunsproblem

Inlägg av sanna med son »

Jag har tidigare tröttfrågat på kurbarnens forum om nattsömnen för min fyraveckors kille. Nu känns det problemet så litet. Han har kaskadkräkts ganska ofta under hela korta livet och så häromdan började det bli efter varje mål. Hela flaskinnehållet verkligen sprutade ut igen och han fick inte behålla påfyllning heller.

Nu har läkare konstaterat att det är magmunnen som är problemet. Och lillfis får inte äta mer än 70 ml per mål och det måste gå 3,5 timmar mellan måltiderna. Det verkar som om det är den mängden han klarar att äta utan att kaskaderna kommer och meningen är att jag ska fortsätta under lång tid framöver mata på det här sättet- för att han ska slippa en åtgärd av felet med magmunnen.

Han har vrålat av hunger i ett dygn nu. Tidigare har jag knappt hört honom skrika. Nätterna var gnöliga och bökiga men vi hade en fungerande standardmodell dagtid: vaken knappt två timmar och drygt två timmars sömn efteråt. Nu har han sovit någon timme sedan igårkväll. Personalen såg det redan på sjukhuset men säger att förmodligen vänjer han sig... Vid att inte få bli mätt? Jag vet inte hur jag kan hjälpa honom. Ibland ger han liksom upp och faller ihop i famnen innan skrikandet tar vid och jag når honom inte. Och då har jag ändå fuskat med lite extra mat- men han var van vid 150 ml och att få äta i flera omgångar. Jag har verkligen pratat och ifrågasatt och diskuterat med personalen på sjukhuset. Men nej- det är såhär man måste göra. Kanske blir det också bättre. Fast det är nu det skär i hjärtat på mig och i hela lilla kroppen på lillfis. Finns det någon med erfarenheter av magmunsproblem eller kaskadkräkningar? Eller som kan ge råd om hur jag ska lugna barnet för varken famnen, vagnen, eller buffning fungerar...och allra otäckast är att han hittills alltid varit så tyst och lugnt storögd av sig. Jag bävar för natten.

sanna
J och Å

Inlägg av J och Å »

Har för mig att Mammut har erfarenhet av detta. Hoppas hon svarar dig. Kan tyvärr inte hjälpa själv :cry:
kramar
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:shock: Men hallå? Inte för att jag är läkare men detta verkar ju rent tokigt?!

:idea: Jag skickar ett PM så kan du ringa mig!
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Så fruktansvärt! :shock: :shock: :shock:
Detta är ju verkligen inte klokt! Ska han få skrika av hunger, kanske i flera månader?
Jag blir helt spak! :shock:
Hoppas Mammut kan hjälpa dig!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
MarieH

Inlägg av MarieH »

Ville bara säga att jag tänker på er. Det här låter som en fruktansvärt jobbig upplevelse för er allihop! Hoppas att Mammut har bättre råd än läkarna, de vet verkligen inte alltid vad de talar om.

Kram,
Marie
Mamma till två underbara Barnabokstrimmade busungar födda 2004 resp. 2005.

Sporadisk närvaro pga rygg- & nackskada.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej!
Hur har det gått för er??
bästa hälsningar från Åsa
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Jag undrar också :shock:

kram anna
T.P

Inlägg av T.P »

jag vill oxå höra hur allt gått...även hur man löser sådana problem??
barn födda 04/06/08
sanna med son

Inlägg av sanna med son »

Tack ni alla som undrat! Och tack Mammut för ditt erbjudande :D

Dagen efter jag skrivit började sonen kräka upp även sina småportioner och blev snabbt ganska påverkad av det. Vi blev återigen inlagda. Träffade samma läkare som först ville dra ner på portionerna ännu mer!! Jag lyckades i alla fall tjata mig till en ordentlig undersökning- och nu blir det operation imorgon. Jobbigt men samtidigt jätteskönt :D

sanna
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Så bra! Jag vet i sanning ur det känns... Lycka nu till med operationen! :heart:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Vad jobbigt med operation mitt i juletider... :cry:
Men ändå...vad skönt att ni tas på allvar och att något händer!

Lycka till! :heart:

kram anna
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"