Mitt andra bekymmer är aptiten, som verkligen inte har ökat, tvärtom. Förut åt Sigge ganska bra, men nu tar han ett par tuggor och sen bara gnäller han tills han slipper äta mer. Jag kan inte komma på varför, han är inte sjuk, inga tänder på ingång, samma matsedel.. Någon som varit med om samma?!
Ställer sig upp och skriker
-
malkon mimmil?inen
Ställer sig upp och skriker
Sigge, nio månader, är nu inne på femte dygnet av kuren. Det mesta går bra, även om det inte går på tre dagar.. Det här blir bra känner jag, men ett par bekymmer har jag: Vid femsnåret på natten drar han igång stora varvet, ställer sig upp och gallskriker i sängen. Man får då lägga ner honom och han lugnar sig fort med solfjädern, men så fort man släpper kastar han sig upp och börjar skrika. Så kan han hålla på ett bra tag, men det blir kortare för var natt. Det som bekymrar mig är att han inte tycks reagera på ramsan alls. Min man, som sköter kurandet, får liksom inget "svar". Vad har vi gjort för tokigt där?
Samma sak vid morronluren, efter en halvtimme kastar han sig upp och vrålar. Jag har inte lyckats hjälpa honom att somna om hittills. Dagramsan funkar inte heller, men jag tycker inte att jag har slarvat varken med ramsan eller bekräftelsen.
Mitt andra bekymmer är aptiten, som verkligen inte har ökat, tvärtom. Förut åt Sigge ganska bra, men nu tar han ett par tuggor och sen bara gnäller han tills han slipper äta mer. Jag kan inte komma på varför, han är inte sjuk, inga tänder på ingång, samma matsedel.. Någon som varit med om samma?!
Mamma till Bengan och Sigge.
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Jag vädrar lite otålighet här
Att ramsan når fram är er sak att se till. Öva
Läs på. jag säger det igen och igen
Man kan ingripa direkt som han står upp och vrålar, precis som ni gör - helt rätt; det är ett BESKED! - men sedan gäller det att avvakta och inte trafikera förrän han verkligen BER om hjälp, och då ligger han också kvar. Och då är det ramsan som gäller. Ge er inte förrän ni får kläm på den. Öva på varandra och ta i
Korta ner era gracer för varje gång. Tänk markera. Han vet vad som gäller nu.
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022