Vad göra med envis snuva?
Vad göra med envis snuva?
Min lilla tjej, 2 1/2 , har varit ordentligt sjuk sista veckan, med feber i 4 dagar, och sedan ordentliga förkylningssymptom med krupp en natt, och nu kanonsnorig. Ingenting biter på snuvan, det är tjockt och börjar bli grönt, men ingenting jag gör lindrar – jag har luftfuktare i hennes svala rum, hon får näsdroppar (lite för ofta, men det är så mycket snor ivägen att det inte gör någon nytta) hon får avsvällande (decongestant) flytande, men hon är fortfarande lika täppt. Undrar om någon har något tips – det är ju så svårt för henne att sova?
bor i USA
liten skrutta juni 2003
liten skrutta juni 2003
-
Katarina-Mamma duracell
- Kontakt:
De vanligaste tipsen man brukar få vid förkylning är ju höj huvudänden på sängen, ha ordentligt svalt i sovrummet ha hellre lite mer på och en tunn bomullsmössa på natten än att det är varmt i sovrummet, oftast märker man ju att barnen sover extra skönt ute i vagnen väl påklädda. Här ges ibland rinexin som avsvällande av läkare, och om det inte vill ge med sig kontakta läkare och kolla att inte polyper el liknande svällt fast, och ta det lugnt med nässprayen, den kan ge motsatt effekt om man ger för mycket och för ofta. 
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna
blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
Vi har köpt en sån där örontuta (som man har när man spolar rent öronen) och använder för att suga ut snoret i näsan. Man gör baksug liksom...
Tycker den fungerar ganska bra, och lite bättre när dom har blivit lite större.
Kram Carina
Tycker den fungerar ganska bra, och lite bättre när dom har blivit lite större.
Kram Carina
\:D/ Foton \:D/