Jag behöver lite back up nu!
Wille är nu 18 månader och jag kan ana att viss trots är på G
Han blev väldigt dålig i måndags, med kraftig snuva, feber och hosta och i onsdags, när han fortfarande hade feber, åkte jag till läkaren med honom. Det visade sig att han hade öroninflammation och var kraftigt infekterad i övrigt. Nu bättrar han sig med medicinen i alla fall.
Under veckan som gått har han fått sova med oss. Dels för de hemska hostattackerna som kom, så att vi kunde hjälpa honom direkt med dricka och dels för att han var väldigt orolig och ledsen.
Nu när han tillfrisknar så har han idag och igår varit helt hysterisk när jag ska lägga honom i sin säng
Ikväll gjorde jag som så att jag la honom, ramsade och gick ut!
Han vrålade som en stucken och efter att ha ramsat och försökt de gamla knepen (som inte fungerade) gick jag in och la ner honom på magen (kämpade emot som den vilde och gallskrek), solfjädrade honom kraftfullt och distinkt till han lugnade sig, och sedan la jag honom på sidan, strök honom över huvudet och höll hans hand tills han somnade.
Nu sover han lugnt sedan 20.00.
Så... gjorde jag rätt?
Var det för att han helt enkel ville sova hos oss och blev arg? Har han möjligen börjat komma in i 18-månaderstrotsen samtidigt?
Jag skulle kunna ana det med den ilskan, beslutsamheten och röststyrkan hos honom.
Kan jag fortsätta så? Att besvara hans "frågor" med att lägga honom tillrätta och hålla handen tills han lugnar ner sig?
Jag är tacksam för respons!