Mammas "piga"...grrrrr

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Annelie H

Mammas "piga"...grrrrr

Inlägg av Annelie H »

En vanlig förmiddag eller eftermiddag...just nu var det förmiddag...Treåringen och mamma går och handlar. Mammas skräck är att handla UTAN treåringen för hur ska hon KLARA sig alldeles SJÄLV i affären :?: :?:
Hur kan MAMMA veta var frukten är...mjölken...etc etc..
Sedan till det ALLRA svåraste! Lägga upp på bandet, mamma klarar sig helt enkelt inte utan sin treåring som bestämt klättrar upp där korgen ska stå och som vanligt så höjs ögonbryn i kön vilket mamma ger blanka fn i.. :lol:
Varor läggs upp och mamma klarar av att HÅLLA korgen iaf så treåringen når att plocka ur den. Leenden börjar synas i den växande kön och treåringen kämpar på :!:
Det sista treåringen gör, är att glatt hoppa ned, tar en påse som han visar kassörskan, väntar in mamma som i alla fall fixar att ta fram sitt kort och betala, men den gröna knappen har hon ingen aaaaaning om att man måste trycka på så tur att treåringen VET det oxå!
Sedan klättras det bestämt upp där man packar och treåringen jobbar vidare...mamma har ju ingen aning om hur man packar så det är bäst att treåringen gör det oxå..glada blickar möter den kämpande lilla krabaten som stolt packar mjölk och frukt för brinnande livet :!: Mamman står bredvid och pyser av stolthet...
...då går en stressad surtant förbi..tittar ilsket på mamman som fortfarande ler fånigt med tår i ögonvrån och fräser.."mammas lilla piga va???"
Treåringen tittar upp från jobbet sitt med stora stora blå ögon och säger lugnt.."piga, vad är deeeeet, jag är ju mammas hjälparkille, jag jobbar!" :heart: :heart: :heart: :heart:
Oerhört stolt mamma till tre "stora små gullungar"
-93 -95 -02 (samma pappa) (skratt)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Glädje och kärlek väcker avundsjuka hos dem som inte har varken det ena eller det andra... :cry: Det är synd om tanten, inget annat. :cry:
Annelie H

Inlägg av Annelie H »

Ja...visst är det så..man kan ju hoppas att tantan var stressad men kanske ler ändå inombords om hon ser oss en gång till. Jag är lycklig att lillprinsen inte har en aning om vad en piga är... :roll:
Men folk brukar reagera när vi handlar och oftast positivt. Jag ser dagligen stressade mammor och pappor som handlar och ungarna vrålar sig trötta i kön. Våran lilla BB-unge står snällt i kön (oftast) för han VET vad som gäller och vad han kan vänta sig, han har en uppgift..
...en dag såg jag en typ 4.5 åring som förtvivlat sprang omkring alldeles utan uppgift...han ställde sig till slut framför kassan och hoppade upp och ned och skrek.."mammaaaaaaaa ser du mig....här ääääääär jag"..mamman superstressad och börjar vråla...Vad enkelt det hade varit med en liten liten uppgift...vi får skaffa tryck på overallen eller nått..."mitt barn är ett Anna Wahlgren barn" så andra kan se och ta efter och hitta hit...lol :idea: :idea:
lillan

Inlägg av lillan »

Blir ledsen att det finns sånna människor...*suck*
Tur att vi alla inte är så...

Trots att jag inte visste vad BB var när mina barn var små så har de alltid hjälpt mig när jag handlat osv...Det har juh varit veckans höjdpunkt mellan varven + att vi åkte och åt på en hamburgarresturang efter det... :D

Barn tycker om att känna sig behövda tror jag.. :D

ÄN idag nästan slåss de om att få gå SJÄLVA till affären och handla det vi kan behöva , vi bor så himla nära butiken, tvärs över gatan bara...*ler* Så då tycker jag det är helt ok, att de få gå och handla lite mjölk eller annat som man glömt bort att handla...

Måste bara säga att jag faktiskt inte mött nån sån människa som sett "ner" på en så där...

Utan de flesta har tyckt det varit så sött när de små hjälper till :D

mvh lillan
Stolt trebarnsmamma till flicka f?dd -95, pojk f?dd -97 och hemma med lillan f?dd 05-05-05
Isobel
Kontakt:

Inlägg av Isobel »

Nä usch för surtanter. :(

Här har vi också en liten hjälpreda som VILL hjälpa till att "patta" i varorna i påsen :D Visst får hon det, för inte klarar vi oss utan henne? När det är storhandling är hennes uppgift att hålla varan som ska scannas in, samt slänga den bakåt ner i kassen i vagnen :D När hon anser att hon jobbat klart, kan man gnaga på ett äpple under resten av rundturen.
Mamma till Izabelle 040416 :heart:
Startade SHN-kur 23/10 -04 och sen dess sover Iza gott om natten.
Fru-Angelsmark

Inlägg av Fru-Angelsmark »

En dag då det bara måste handlas.....
Billiga blöjjor på AG:s, bra då åker vi dit.
När jag tar ur killen ur bilen så knäpper Zara ur sig själv och lilla syster ur bilbarnstolarna. Storasyster håller lillasyster i handen ,varken hon vill eller ej, och går intill kanten framför mig till vagnarna. När väl vagnen kommer ut inser jag att det är en liten vagn :roll: :? Jaja det får gå... Killen i bilbarnstolen i vagnen & Unni-bunni i barnsitsen. Lite framåtlutad :? :oops:

Zara går före för att ta en vagn så vi kan handla oxå :shock: :? Det fanns ingen. Hon tittar sig runt för att se om det verkligen är sant :shock: :?
Jag räddar henne från sitt dilemma: - Ingen fara gumman vi tar en korg. :)
Med trasiga hjul på kundvagnen ( en sån man måste köra med de onda höfterna) och för liten, fick det gå undan i affären. Bökigt och dant blev det 2xdubbelpack blöjjor, kanin mat och strö, i en redan överpackad vagn :? :o korgen var oxå fylld.
Unni bunni hade jätte ont och fick sitta på sidan framåtlutad. Stackarn :oops: :?
När vi står i den jättelånga kön frågar damen bakom om hon fick gå före för hon hade inte så mycket :roll: :? :shock: Jag som är så artig och förstående säger att det e okej 8)
När det blev vår tur säger Zara - Nu kan du ta ur Unni för jag kan passa henne så slipper hon ha ont.
När det va dax för betalning ber Zara som står bredvid och håller Unni-bunni i handen om pengar till att åka flygplan för, efter första 5:an säger hon snabbt - Unni oxå. :) Under hela tiden jag packar står de brevid mig och Zara berättar för Unni-bunni om situationen...-vi måste vänta här.... snart får vi gå.....du måste hålla min hand....osv... osv
Det var en underbar upplevelse att se min lilla "piga" läsa av situationen....

det gjorde inget att det var max ett pkt blöjjor per kund.
Hel?ne med Sanna -91 Zara -01 Unni-Viktoria -03 Jonny-Viking -05 och bonus barnet Joakim -98
http://spaces.msn.com/members/Angelsmark/
Annelie H

Inlägg av Annelie H »

Åhh dessa ungar...är de inte underbara...vilken gåva vi har i våran hand..dessa små liv, som inte vill något hellre en att vara till hands..fixa flocken...sprida sitt ljus..oh lord..jag blir så djup men så oerhört rörd över att få vara en del i detta stora stora...varje dag är en välsignelse och så även motgångar...Så Fru A....vi tackar våra lyckliga stjärnor för våra "pigor"... :wink:
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"