lyfter upp den här tråden för att avlägga rapport...
jag fick vänta till v 41 innan det började hända saker på allvar! Bad aldrig BM kolla om jag smygöppnade mig, resonerade så att vad hjälper det om jag vet att jag är 2cm öppen, det kan ta tid för det! Och det gjorde det...
men i 41:a veckan började det ta fart med mer regelbundna sammadragningar på kvällarna, men efter en god natts sömn var de som bortblåsta igen. Fyra dagar gick jag på det viset.
Men tillslut en natt vaknade jag av rejäla sammandragningar och när jag reste mig upp gick vattnet.
På en timme var svärföräldrarna här oc vi redo på väg i bilen, hade redan fått ta till flämtandningarna och hade faktiskt ont i ett band över nedre delen av magen...
Väl inne på förlossningen formligen kastade jag av mig kläderna och bad om en skjorta, blev inforslad till förlossningsrummet och BM kom med ett par trosor, då kände jag första krystimpulsen och meddelade detta.
Det blev inga trosor utan en undersökning och konstaterande att jag var 7cm öppen. Flämtandades som en tok och tack vare maken lyckade jag slappna av någorlunda däremellan. BM föreföll mig som fullständigt passiv, satt mest vid datorn och skrev.
Efter en timme hade jag en kant kvar (den världsberömda kanten!?) skulle över på alla fyra tyckte BM och lyckades med det efter en rejäl kraftansträngning!
Sen tillbax i liggande, då blev allt lugnt och jag vet att jag sa "kom igen nu då" och BM bara tittade på mig som om hon inte trodde sina ögon.
Men snart kom en krystimpuls igen och jag famlade efter ett handtag på ena sidan som BM snart fick upp, greppade Patriks tumme på andra sidan, sparkade undan BM som stod och tryckte på mitt ena ben

kunde ju inte slappna av då! och sen krystade jag på!
I första krystningen kände jag huvudet tränga ner, i andra sa BM till mig att "nu får du ta det lite lugnt" då växlade jag genast över till flämtandning, i tredje krystningen kom huvudet igenom och jag slappnade av, men då sa BM till mig att ta i lite till och FLOPP så låg han där mellan mina ben!
En liten gosse på 3615gr och 53cm lång!
Så så gick det till!!
Nu ska jag amma!
Först en stor kram till Anna igen för att du visat mig hur man föder barn och hur man får dem att må gott! \:D/

=D> osv...
/Alex