Havandeskapsförgiftning... Göta-Petter!!!
-
*frieda*
Havandeskapsförgiftning... Göta-Petter!!!
Usch och fy vad nervös jag är [-o< 8-[ Syrran ligger inne på BB nu, med havandeskapsförgiftning, hon är i v 38. Äggvita i urinen, högt blodtryck och njur och leversvikt. Dropp har hon och skall snart få besked om de skall snitta eller inte
Dessutom hade hon tydligen för lite fostervatten... Bebban lever, hjärtat slår, men det här var ju inge kul ändå 
-
*frieda*
Tack Tessan
! Nervös förstagångsmoster är jag - med min egen obehagliga förlossning färskt i minne... Så jag håller på att bita ner naglarna till knogarna av nervositet... Ingetning blir bättre av att hon inte hunnit få någon telefon på rummet ännu och deras (hennes och henns mans) mobiltelefoner är avstängda (de är ju på sjukhuset)!
-
*frieda*
Hej,
fick själv hf i v 29, de plockade ut Vega v 30 eftersom min lever inte orkade längre. Hon var kraftigt tillväxthämmad ( vägde 1232g) men allt har gått jättebra och hon har utvecklats jättefint ( väger forfarande lite lite, men hon kommer säkert igen)
I vecka 38 är barnet färdigutvecklat ( det är det redan v 34) Ofta är det mammans hälsa som är i fara och då är det jätteviktigt att de tar ut barnet, annars kan det gå illa.
Det kommer gå jättebra för din syster och barnet, men det är alltid jättedramatiskt och jobbigt när det inte går som man tänkt sig från början.
massor av lycka till kramar
fick själv hf i v 29, de plockade ut Vega v 30 eftersom min lever inte orkade längre. Hon var kraftigt tillväxthämmad ( vägde 1232g) men allt har gått jättebra och hon har utvecklats jättefint ( väger forfarande lite lite, men hon kommer säkert igen)
I vecka 38 är barnet färdigutvecklat ( det är det redan v 34) Ofta är det mammans hälsa som är i fara och då är det jätteviktigt att de tar ut barnet, annars kan det gå illa.
Det kommer gå jättebra för din syster och barnet, men det är alltid jättedramatiskt och jobbigt när det inte går som man tänkt sig från början.
massor av lycka till kramar
Vega 050416
Malte 070109
Oskar 100923
-
*frieda*
Tack LindaVega O:) !!
Usch, det måste ha varit jobbigt för dig och lillskruttan då? Men vad bra att hon mår bra idag och följer kurvorna hyfsat!
Min syster kommer att förlösas, vaken med snitt, i morogn bitti (har ingen exakt tid) och de har kommit fram till att bebisen är 30% underviktig och uppskattningsvis väger 2380 g... Så den bebban är en riktig tungviktare i jämförelse med din skrutta
Det kan bli kuvös!
Jag tyckte att det lät så bedrövligt när hon berättade att de springer iväg med bebisen helt efter att de har förlöst min syster och sen ska hon ligga på uppvaket i minst två timmar - utan bebisen, pappan får komma och visa polaroidfoton
senare! Usch, när jag var nyförlöst, med sugklocka och de sprang iväg med Benjamin som var gråblå och i dålig kondition p.g.a. syrebrist - tyckte jag att det tog en evighet för dem att komma tillbaka med honom - men det tog bara 20 min
Tack och kram

Usch, det måste ha varit jobbigt för dig och lillskruttan då? Men vad bra att hon mår bra idag och följer kurvorna hyfsat!
Min syster kommer att förlösas, vaken med snitt, i morogn bitti (har ingen exakt tid) och de har kommit fram till att bebisen är 30% underviktig och uppskattningsvis väger 2380 g... Så den bebban är en riktig tungviktare i jämförelse med din skrutta
Jag tyckte att det lät så bedrövligt när hon berättade att de springer iväg med bebisen helt efter att de har förlöst min syster och sen ska hon ligga på uppvaket i minst två timmar - utan bebisen, pappan får komma och visa polaroidfoton
Tack och kram
-
*frieda*
-
*frieda*
-
*frieda*