Igår installerdae vi vårt larm och la tjejen på mage.
( Kuren infördes för 6 veckor sedan men hon har alltid sovit på rygg. Nu vill vi ha henne på mage då vi tror att det är bättre + att hon blivit lite platt på ena sida av nacken.)
Hon protesterade en del men jag buffade och ramsade henne och till slut accepterade hon magläget, för tillfället .
30 min senare gnällde hon men blev tyst, efter ytterligare 20 min gnälldes det lite mer så jag gick in. Jag buffade lite kort och solfjädrade henne. Hon sov till 1.15, gnällde lite o somnade om. Samma sak 02.15.
Vid 3 vaknade hon och smågrät och gnällde fram till 04.30. Vi gav henne näsdroppar(förkyld) och jag buffade o solfjädrade henne 2 ggr. Vi ramsade säkert 20 ggr under dessa 1 1/2 timmen.Till slut vände vi henne på rygg och då somnade hon.
Ska vi låta henne sova på rygg eller kämpa på med magläget( det vill vi )
? Tänk om vi förstör hela kuren så att hon kommer börja sova helt oroligt. Allt har gått så bra hittintills så man är skraj för att förstöra ngt. Kanske protester för att hon är förkyld och + magläge på det. Ngn som har erfarenhet o kan tipsa? Susanne.
Skaffat larm och magläge. Hon protesterar. Vad gör
Skaffat larm och magläge. Hon protesterar. Vad gör
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
-
Gäst
Min Frida är inte helt förtjust över att sova på magen, i början var det en himla massa protester. Men vi har valt att strunta i vad hon tycker
eftersom hon faktiskt sover så mycket bättre på mage. Och hon verkar ha börjat acceptera det nu, efter ungefär 4 veckor.
Man måste sova så mycket djupare för att sova lika lugnt på rygg som man gör på mage, har vi lagt märke till. I djupsömn på rygg ligger hon med armarna uppåt och benen stilla, så fort hon "går uppåt" ur sömnen börjar armarna vifta och hon väcker sig själv. På mage lyckas hon somna om i de situationerna – inga händer som knockar henne!
Man måste sova så mycket djupare för att sova lika lugnt på rygg som man gör på mage, har vi lagt märke till. I djupsömn på rygg ligger hon med armarna uppåt och benen stilla, så fort hon "går uppåt" ur sömnen börjar armarna vifta och hon väcker sig själv. På mage lyckas hon somna om i de situationerna – inga händer som knockar henne!
Dotter Frida ?r f?dd 13/10 2004
Stora damen b?rjar ta sina f?rsta steg, och visar prov p? b?de vilja och temperament (detsamma som mammas, stackars barn
)
Stora damen b?rjar ta sina f?rsta steg, och visar prov p? b?de vilja och temperament (detsamma som mammas, stackars barn
Ville bara informera om hur det gått.
Andra natten knorrade hon till lite vid halv fyra och var vaken kanske en halvtimme men somnade om då jag ramsat henne. Sedan sov hon till 06.40, vilket hon inte gjort på många veckor( morgon 7), kändes jättebra.
Inatt sa sambon att hon hade grymtat lite innan utsatt tid men tog inte upp henne förrän klockan ringde 07. Det känns som att hon börjar tycka det är helt OK. att sova på mage. Och vi är glada att vi skaffade larm först./ Susanne G.
Andra natten knorrade hon till lite vid halv fyra och var vaken kanske en halvtimme men somnade om då jag ramsat henne. Sedan sov hon till 06.40, vilket hon inte gjort på många veckor( morgon 7), kändes jättebra.
Inatt sa sambon att hon hade grymtat lite innan utsatt tid men tog inte upp henne förrän klockan ringde 07. Det känns som att hon börjar tycka det är helt OK. att sova på mage. Och vi är glada att vi skaffade larm först./ Susanne G.
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.