somna om på dagen..

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
JH

somna om på dagen..

Inlägg av JH »

Ok, nätterna börjar funka riktigt bra :D , och för det mesta fungerar även dagslurarna finfint. Men... ibland (typ idag!) vaknar Elsa fortfarande efter 45 min under sin första lur (som ska vara 1,5 timme) och då är det omöjligt att få henne att somna om med hjälp av ramsan :? Flera gånger har jag bestämt mig för att inte göra nåt annat än ramsa och avvakta och det har alla gånger slutat i att hon har skrikt och gnällt under resten av luren (45 min alltså) och jag har ramsat utan framgång :evil: .

Om jag däremot går in och vagnar henne ett par minuter (alltså inte bara tills hon tystnar, för det gör hon direkt när vagnen börjar röra på sig), tills hon är helt lugn och avslappnad, så kan jag gå därifrån med ramsan och då sover hon ofta resten av luren. Är det fel att göra så? Jag har inte vagnat henne på natten på över 1 vecka utan bara ramsat vid behov och det har funkat. Tips? Råd?
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
Sagomamma
Kontakt:

Inlägg av Sagomamma »

Det kan hända att det funkar på din lille! Men det var ungefär så vi började på Saga, och efter låååång tid var vi tvungna att köra om eftersom våra nätter till sist såg värre ut än de gjorde när vi började första gången :roll: Bar aett litet varningens ord... Kanske du kunde sluta vagna när hon blir tyst istället och på så sätt befästa ramsan lite mer :?:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Du kan liksom "rusa in" och bara knycka till med vagnen som ett besked vid första pipet! Inte vagna 2 minuter - då fastnar du! Så ge beskedet med vagnen :!: pang-pang :!: och sedan ut med ramsan. Gör så max ett par dagar och backa sedan mer och mer och mer och mer och mer och mer (kan någon stoppa mej!?) och mer och mer och mer.... :lol: Ramsan ska ta över med hjälp av detta så "pang-pang"-vagningen bryter skriket så att ramsan kan få ta vid och fungera! Detta för att bryta skriktrenden!

:D Lycka till!
HelBoB
Kontakt:

Inlägg av HelBoB »

KAn man Pang-pang buffa också´?
Det behöver jag.
/Helena
Mamma till lilla damen Veronica 2002-03-29 och
lillfr?ken Rebecka 2004-06-05

B?rjade kuren p? minstingen den 6/12!!!
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Enligt mej så kan du det; men bara för att makera/bryta - som en blixt från klar himmel. Därefter "på med ramsan" utåt och bortåt.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"