Toaträning

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
minna

Toaträning

Inlägg av minna »

Hej!
Mitt namn är Minna jag bor utanför Uppsala med mina två barn Alva 5 och Moe 2,5.
Jag har en fråga som jag undrar om någon har en ide om hur man kan lösa :?:
Moe som är 2,5 har varit helt torr utan problem i ca. 6 månader. Däremot så kan han inte bajsa på toaletten och har aldrig någonsin gjort det. Det är inte heller så att han ber om blöja utan det bara kommer i byxorna. :?
Hur kan man lära honom att kontrollera detta och bajsa i toaletten :?:
Jag skulle bli mycket tacksam för tips och idéer.

Kram Minna :D
Mamma till Alva och Moe samt lilla otto
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Ber att få hänvisa dig till Mat och mage med mera! Där kan du hitta svar från förut i ämnet :wink: Du kan gå via search.

Välkommen är du :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Kit

Inlägg av Kit »

:shock: Men...detta är väl också Mat och mage... :-s Eller är trådarna flyttade redan? :-k
:heart: Jag sökte en Bibel och fann Barnaboken.

:heart: Matte till minilejon som ramsas i spinn.

:heart: Det är inte för att det är svårt, som du inte vågar. Det är för att du inte vågar, som det är svårt.
malkon mimmil?inen

Inlägg av malkon mimmil?inen »

Hej Minna!
Känner han inte att bajset är på väg? Eller vill han av någon anledning inte gå på toa?
Min son Bengan ville INTE bajsa på toaletten ELLER i blöjan så det blev lite svettigt ett tag :wink: . Vi löste det med en toainsats, så holken inte känns så förfärligt stor. Sen gjorde vi stort hallå av denna FANTASTISKA toainsats som BARA var Bengans, så han kan sitta så fantastiskt bekvämt, kanske ta med sig en bra bok och ha det riktigt bra.. :D Ja, du fattar. Han var misstänksam i början, men lovprisningarna av denna otroliga toainsats i kombination med milt tjat om att bajset ska vara i toaletten, inte i byxorna, övertalade honom till slut.
Lycka till!
malkon mimmiläinen
Mamma till Bengan och Sigge.
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"