Joller klockan tidigt samt en schemaundring

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
Gäst

Joller klockan tidigt samt en schemaundring

Inlägg av Gäst »

Go'morgon alla!

Gossen har under den senaste veckan vaknat vid sex, och börjat dagen med lite vackert kvittrande. Jag ramsar direkt för att tala om att det inte är morgon än - vilket han blir förtjust av - någon mer som är vaken, hurra! ...och kvittrar vidare... :roll: :P

...och vidare... jag ramsar inte någon mer än den där första gången för att inte starta någon form av underhållning - inte för att det behövs - han kvittrar på, glad och nöjd... så vad är problemet?

Tja, jag skulle vilja att han sov sina tolv timmar, för det finns vissa indikationer sedan på eftermiddagen, att detta påverkar ändå...

Jag har - efter unga herrens egna önskemål som förts fram under två veckor - möblerat om schemat. Innan sov han 45 min. mellan 12.15-13.00, och 1,5h mellan 15.30-17.00
Nu sover han 12.30-14.00 och 16.15-17.00
Att lägga honom 16.15 har varit lite problematiskt: trött är han, det finns inga tvivel om det, men när jag lägger honom börjar han gråta och blir ARG. :shock: I förrgår tog det mig tio min. att få honom lugn, efter vilket han sov, igår blev jag nervös av besökare i huset och att han galltjöt så, så då hade jag ingen attityd på plats alls, insåg det, och flyttade över honom till barnvagnen, vagnade kort, och han sov. :?
Nu har jag tänkt under några dagar lägga honom i vagnen tills han får korn på den nya tiden, 16.15. Finns det något mer jag kan göra? Jag tro nog att dett handlar främst om att schemat är nytt. Han är för övrigt mycket nöjd med sina nya tider.

Om någon annan har en morgonkvittrare - vad har ni gjort - och hur kan man underlätta vid schemamöbleringar? Tidigare när jag infört nya tider har det ju inte varit så här annorlunda, utan en kvart i taget.

Tacksam för kloka funderingar!
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Hej hej
Kan bara tala om att Emma vaknar emellanåt också mellan 05.30-06 och jollrar. Ofta är det för att hon har hamnat på rygg men efter ett tag somnar hon om. Sen kan hon också vakna igen men då låter jag henne bara vara!
Så länge hon är nöjd är jag tyst :sleep:

Vad gäller schemat så är ju jag absolut ingen expert vad gäller dagslurar :oops: :oops: :oops: , har alltid problem med dom men jag skulle nog säga att det bara tar ett par dagar så är allt ok igen för lille Hugo!

/Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

A-ha! Jag tänkte väl att det fanns fler med morgonpigga individer... :lol:

Nå, då låter det ju som att vi tänker lika: jollra på bara du är nöjd! Hugo tystnar oftast inte förrän 06.40 :shock: , då får han till ett omsomnande... Han vänder sig inte än, men däremot har jag kunnat hitta honom ihopknölad på tvären i sängen på morgonen - vilket ju kan anleda lite diskussion, förstås. Ibland - om han låter så - så går jag in och lägger honom tillrätta, och då somnar han bums! Men jag vill ju inte att han skall tro att det ska vara så: inann han kan somna om, måste mamma komma in och lägga honom tillrätta. Men hur lätt är det att somna om ifall man ligger på tvären..? :?

Ang. schemat är jag på din linje - han lär ställa om sin inre klocka efter ett par dagar! Hoppas bara det inte blir mera gråt - jag är mycket känslig för En Gråtade Son, jag vet... :roll:

Idag skall vi till sjukhuset för den andra EKG/UL;en, ska ladda med skallra och mjölk! Håll tummarna, alla...
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Ohhh, jag håller alla tummar jag kan :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Jag vill veta hur det gick så återkom snarast :P

Kram

Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej Tessan och andra intresserade...

Så här gick det:

EKG - glatt joller och en nöjd gosse - damen blåste ju såpbubblor medan maskinen tog fram kurvan! :P Normal EKG - inget konstigt.

UL - med hjälp av en skallra klarade vi även detta galant - och nu ska ni höra:

Genvägen har vuxit igen fullständigt - inget blåsljud kvar - inga fler EKG;s eller UL!!! Hurra,hurra,hurra! :D :D :D \:D/

Hur ska vi fira detta??? :D :D :D För en festdag är det - av rang!! :D :D :D

Gossen sover den utmattades sömn - jag förstår honom - även om han var jättelugn och nöjd så tar läkarbesök och UL ändå lite... ska läsa hans favoritbok för honom sedan. :heart: :heart: :heart:
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Å va skönt :-({|=
Klart ni ska fira, kanske lite extra frukt idag :P

/Tessan

Gäst

Inlägg av Gäst »

\:D/ Härligt!!! Vad skönt för alla! :thumbsup:
Limab?nan

Inlägg av Limab?nan »

Jätteskönt att allt var okej :D
Ge lille Hugo en bamsekram för att han var så duktig :heart:
Linda, mamma till 3 godisbitar :heart::heart::heart: f?dda -97 -99 och april -05
Hampus i Lit

Inlägg av Hampus i Lit »

Åhh vad vi känner med er! Vad skönt! Väcker minnen till liv... fäller en tår för att det gick bra.
Kram på er!
Mamma & pappa till Hampus f?dd 041220 kurad vid 3,5m?n.
Och tvillingarna Klara och Charlie födda 080121
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "