Hej igen,
Det har funkat för mig att lägga Rebekka en halvtimma tidigare förut, så det kan vara ett bra sätt.
Paradoxen den här gången är dock:

Innan det blev vindertid, hade hon en lång period då hon vaknade mellan kvart i sex och sex (morgon 06.30) Vi jobbade på, men fick sällan till ett omsomnande.

Kvällen innan det blev vintertid var hon pigg som en mört! Hon ville absolut inte lägga sig klockan 19.00, som hon brukar. Hon la sig klockan 20.00 och somnade först kvar över. Nästa morgon vaknade hon prick 05.20 (ny tid, dvs. egentligen 06.20) Och det har hon gjort nästan varje dag sen dess.

Dvs. NU vaknar hon faktisk 10 minuter innan hennes "vanliga" morgon. För visst visar klockan 05.20, men egentligen är den ju 06.20. Och vi lägger henne klockan 19.00 enligt klockan - men då är klockan ju egentligen 20.00. Konklusion: Vi lägger henne en timma senare och då vaknar hon 10 minuter innan det är morgon, vilket hon inte gjorde innan (då vaknade hon minst 30 min. innan det var morgon). Hänger ni med???

Allt som allt sover hon ju mindre - men hon vaknar precis på klockslaget då hon borde (bruka) vakna... Skall jag då istället inte lägga henne en timma senare för att få henne till att vakna klockan 06.30 eller??
Jag är förvirrad - i morse vaknade hon prick 05.30. Tio minuters framsteg...
Ulrika
Ulrika med Rebekka, född aug. -04. Sov hela natten när hon var 4 månader (vagnade) men har alltid varit en piggelin;-) Särskillt på dagarna.
Liten ny flicka - Josefin - född 11 feb 2008;-)
Bor i Köpenhamn (sen 1990) och Rebekkas och Josefins pappa är dansk.