20 min innan insomning ikväl!!!!!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Kristin

20 min innan insomning ikväl!!!!!

Inlägg av Kristin »

Hej o suck!

Usch idag tog det ovanliga 20 min innan vår plutt somnade in! :( Undrar varför???

Så här såg mina anteckningar ut:

"Svaga protester när jag hade ramsat klart. Tyst. Bröl & gnöl. Lite mer protester (arg?). Ramsar. Protesterna ökar. Ramsar igen. Han lyssnar. Protesterar vidare. Ramsar igen. Tyst! HÖGA PROTESTER!!!! Ramsar IGEN! Protesterna går i vågor. Arg? Sätter på "Lugna Favoriter" högt till slut. Tyst. "

Tack å lov har jag roligare statistik att titta på från tidigare i veckan...

Kram
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
kokos

Inlägg av kokos »

Tycker inte att du behöver fundera så mycket på varför: han ställde frågor och ni svarade. Ni gjorde helt rätt! Det kommer lite "bakslag" då och då även om detta knappast kan ses som ett bakslag. Huvudsaken är att man vet svaren på frågorna och det visste ni ju! Att han tog lite tid på sig att somna den här kvällen betyder inte att det måste bli likadant imorgon, troligtvis inte eftersom ni skötte det hela så bra! =D>
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Sagomamma
Kontakt:

Inlägg av Sagomamma »

Precis! Se det som ett bakslag, en chans att få bekräfta för ungen att du verkligen vet vad du sysslar med :!:
Det tog 20 minuter för Saga också att somna ikväll, så du är i alla fall inte ensam! Men de somnade ju till sist, och vi "stod vid våra ord", eller hur :wink: :?:
Kristin

Inlägg av Kristin »

Tänk vad rätt ni har :) !

Ibland glömmer jag bort att det faktiskt är med människor/små barn vi har att göra och att det faktiskt inte alltid bara är att trycka på sömnknappen. Det är väl det att jag tar det här med SHN-kuren/AW-filosofin (och nu även vår filosofi.. :) ) så allvarigt, att jag tenderar att gå till överdrift ibland :oops: ..... Jag antar att det kanske är så ibörjan :?: :?: . Hoppas att jag blir bättre när jag har fått mer rutin.

Dum var jag som ikväll berättade för mamma hur nattningen hade gått :evil: . Min sambo är bortrest så han kunde jag ju inte lätta mitt hjärta för. Bara mamma alltså... Hon är ju som det är skeptiskt till AW. Grrrrrrrrrrrrrrrrr. Varför kan de bara inte stötta :( :evil: ????? Ikväll skulle hon väl "skoja" med mig, men jag är så jä-la känslig när det gäller plutten och hans rutiner än så länge så jag blir ju på krigsstigen... (Hon sa typ "när plutten kommer till mormor så skall jag ta hand om honom på MITT sätt" och så skrattade hon. Säkert i all välmening, men som sagt var jag blir helt galen när hon kör sådana "skämt"........................................Ibland känns det skönt att mormor bor 30 mil bort...

Jag blev peppad av era mail. Tack skall ni ha!

Kram
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
kokos

Inlägg av kokos »

Va? Har vi samma mamma du och jag? Min mamma skruvar obehagligt på sig när jag berättar om kuren. Hon får panik bara hon hör rutiner och fasta mattider. När jag var liten var det ju 4 timmar mellan målen som gällde direkt när jag var nyfödd så jag tror att hon gör en sorts felaktig sammankoppling med det.

Däremot är hon impad över att Adrian sover men all credit går förståss till lillkillen som hon verkar tro skulle ha sovit med eller utan kur.
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Louise

Inlägg av Louise »

Och min mamma som tycker att Anna Wahlgren är en rejjäl kvinna som har fattat det där med barn!
Pojke juli 2004. SHN september 2004.
Flicka f?dd oktober 2000.
father of sons

Inlägg av father of sons »

Ibland glömmer man att SHN är en process som allt annat här livet :D
Man gifter sig inte och lever lycklig hela livet utan att jobba på relationen. Och man lär inte sina barn att sova hela natten, utan att de någonsin ifrågasätter det. :) Det går i vågor. :D
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"