Kastar nallen och skriker!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Helene

Kastar nallen och skriker!

Inlägg av Helene »

Har inte genomfört någon "riktig" kur av sonen men en "halvkur". Han är 1,5 år och sover i egen säng sedan ca 6 mån. Har somnat bra efter igångsättningsveckan vid 21 och vaknat ca 2 ggr per natt. Första gången vid ca 01 och andra vid ca 04 då jag lyfter över honom till mig. Vaknar vid 09.
Detta fungerar bra för oss då sonen tidigare sovit dåligt och hackigt.
Till saken:
Sonen har efter en förkylningsperiod då han fått somna hos mig börjat att ha problem vid läggningen, han gråter och kastar ur sin nalle ur spjälsängen. Jag lägger honom som vanligt men det kör strax igång med gråt och urkastad nalle och napp. Jag går efter en stund in och ger honom nallen/nappen och går ut, efter ett tag skriker han och kastar ur nallen eller nappen eller bada två.
Nu kör jag en lite kur igen men nallekastandet behöver jag lite hjälp med.

Mitt tänkta angreppssätt är att bara lägga i nallen igen och gå ut och inte göra så stor affär av det hela, vad tros om detta? Vill inte ta bort nallen då han älskar nallen och den är en del av hans läggningsrutin.
F?rstag?ngsmamma med son f?dd 17/5-04. Gift, 30 ?r.
Helene

Inlägg av Helene »

Sedan sex månader tillbaka alltså inte sedan han var sex månader gammal. :oops:
F?rstag?ngsmamma med son f?dd 17/5-04. Gift, 30 ?r.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Visst kan du lägga i nallen igen. Och igen och igen, för det lär bli lite trafik. Det värsta är att han förmodligen inte nöjer sig med nallen i sängen igen till slut utan kastar iväg den innan du ens hinner ut ur rummet :roll: Om man vill kan man se det som ett sätt att fråga hur det egentligen ska vara. Sova eller kasta nalle :?: Sova eller leka/underhålla/få mamma ur sängen stup i kvarten :?:

Kanske skulle du fundera på en hel kur, inte en halv... :shock: Det är inte meningen att han ska vakna och flyttas på; det bästa för er alla vore om han sov lugnt hela natten sammanhängande.

Det utesluter inte nalle, men det utesluter napp och trafik :idea:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"