åka iväg med snuvigt barn????? Hjälp

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
rebekka4

åka iväg med snuvigt barn????? Hjälp

Inlägg av rebekka4 »

Hej igen,
Skrev tidigare i dag om min flicka som är förklyd och därför sover dåligt på natten. Jag bor ju i Köpenhamn och skulle i morgon egentligen ha bilat upp till Göteborg till Rebekkas mormor och morbror.

Men jag känner inte att jag vill åka när hon är så snuvig?!?! :? :?

Hon har ju inte feber eller nåt, men nyser och snorar och är lite glåmig och hängig och sover som sagt kasst. Hon brukar sova mindre bra när vi är borta. :!:

Nån som har nåt gott råd?? Rebekka ogillar att åka bil även när hon är frisk. Gillar inte att sitta fastspänd. Visst skall jag inte utsätta henne för en 3 1/2-timmas bilresa om hon är sjuk. :?: :?: :?:

Mormor tycker att vi bara skall komma. Citat: "Nu skall Rebekka ju börja på dagis om en månad. Då kommer hon ha det sähär hela tiden. Skall vi aldrig ses då eller? Jasså, nähä- vi ses 2007, då?!"... :? :?

Tacksam för snabbt svar
Ulrika

Ps. Vi skall med båten Helsingør-Helsingborg, så hon utsätts ju också för andra smittofaror...D.s.
Ulrika med Rebekka, född aug. -04. Sov hela natten när hon var 4 månader (vagnade) men har alltid varit en piggelin;-) Särskillt på dagarna.

Liten ny flicka - Josefin - född 11 feb 2008;-)

Bor i Köpenhamn (sen 1990) och Rebekkas och Josefins pappa är dansk.
tallo

Inlägg av tallo »

Hej! jag tycker att du ska göra PRECIS som du själv känner, du känner in dotter bäst!
Jag hade i alla fall gått på min egen känsla!

Hoppas den lilla kryar på sig snart :D

/tallo
Caroline 22 ?r, mamma till Bianca :heart: 2 ?r den 20/8-05
rebekka4

tack

Inlägg av rebekka4 »

Hej och tack för svaret tallo,

Jag känner mig osäker för kanske är det sant att jag är för sjåpig... Hon har ju inte feber eller så...

Nån som har prövat att åka långt med krasligt barn?

Ulrika
Ulrika med Rebekka, född aug. -04. Sov hela natten när hon var 4 månader (vagnade) men har alltid varit en piggelin;-) Särskillt på dagarna.

Liten ny flicka - Josefin - född 11 feb 2008;-)

Bor i Köpenhamn (sen 1990) och Rebekkas och Josefins pappa är dansk.
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Jo då, har flugit ett dygn med febriga barn till varmt land och åkt till fjällen med barn med öroninflammation och feber... :wink:

Om jag vore du skulle jag inte oroa mig för båten och andra smittorisker. Klart man inte behöver gå hem till sjuka människor men man måste ju gå ut och leva bland folk, affärer etc.

Gällande resan så måste du dock ändå känna och avgöra själv. Det är ju ingen fara för henne, om du ser till att hon får sova som hon behöver. Det är ju förstås lämpligare att ta det lugnt när de är sjuka men det kanske ni ska göra i Göteborg :?: Eller blir det mycket ståhej :?: Och hur länge har hon varit sjuk :?: Ingen feber så på bättringsvägen :?:

Bry dig inte om mormor...intressant kommentar. Du kan ju alltid säga att hon är välkommen ner annars. 8)
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"