Vi har en liten kille som blir 5 månader på juldagen, han har alltid sovit med oss men alla sover jättedåligt då. Charlie vaknar massor med gånger under nätterna å ska snutta och han e jättetrött på dagarna. Vår bvc sköterska gav följande råd i går: Jag ska amma som vanligt på kvällen, han somnar då, sedan ska han lyftas ner i sin säng och när han vaknar så ska pappa sitta där men inte lyfta upp honom, han får gråta/skrika sig till söms. jag känner bara ett stort nej inför detta att låta honom skrika sig till söms, även om pappa sitter där. Nu har vi sovit dåligt i snart 5 månader så nåt måste vi göra, så vi provade detta i går. Jag ammade å han somnade, vi lyfte över honom till spjälsängen å han vaknade. Pappa gick in och la honom på magen å smekte på ryggen, han skrek/grät i 1 timme, usch, det var hemskt! Han sov i alla fall lungt från 22:00 - 02:30, då ammade han och sov sedan vidare i vår säng. Han vaknade 08:00, somnade om efter ca 15 min å sov till 09:00 då han ammade. Har ni nåt råd att ge oss, ska vi fortsätta med detta eller ska vi prova nåt annat? Han äter gröt 2 gånger per dag å ammas resten. Klarar han sig utan mat på natten? Mycket tacksam för råd och tips!
Kram Åsa och Charlie
Passar shn oss?
Absolut att detta är ngt för er! Shn låter precis vad ni behöver. Kör du standardmodellen på dagen så får han i sig massor med mat och klarar natten utan att äta utan några som helst problem.
Läs på här på hemsidan så får du all information om hur du ska göra.
Återkom om du har fler frågor så får du hjälp.
Vi är här för att stötta dig!
Lycka till!
Läs på här på hemsidan så får du all information om hur du ska göra.
Återkom om du har fler frågor så får du hjälp.
Vi är här för att stötta dig!
Lycka till!
Solstråle född i april 2004.
Började använda verktygen vid 2 månaders ålder och behövde därför inte köra ngn kur.
Ny liten Aftonstjärna född april 2012
Standardmodell nästan från början. Nu dags att ta sig ur vagningsträsket (start 16:e augusti 2012)
Började använda verktygen vid 2 månaders ålder och behövde därför inte köra ngn kur.
Ny liten Aftonstjärna född april 2012
Standardmodell nästan från början. Nu dags att ta sig ur vagningsträsket (start 16:e augusti 2012)
Hej Snuttisen!
Er son är exakt lika gammal som vår Elsa
Vi började kuren den 29 november och tycker att det har gått jättebra (även om Elsa fortfarande vaknar under den sk vargtimmen mellan 4-6).
Det som är bra med SHN är just att man INTE lämnar barnet ensamt att skrika sig till söms. Man skaffar sig verktyg som man kan använda när barnet vaknar istället för att alltid använda bröstet. Elsa har inte ätit på natten sen vi började kuren och jag tycker absolut att hon klarar sig utmärkt utan mat under natten! Hon är inte ens så vrålhungrig när hon får frukost som jag trodde att hon skulle vara
Jag läste JÄTTEmycket i Barnaboken och framförallt här på sidan innan jag började (läs gärna allt mer än en gång, för det är först då som man verkligen fattar och får den "rätta attityden" som det pratas om så mycket här
), och när jag sen kände mig redo så introducerade jag min man och gav honom saker att läsa som jag skrivit ut - sen körde vi!
Så läs på och om du tycker det verkar som att det här är nåt för er så kör kuren. Det verkar ju jättejobbigt som ni har det nu på nätterna
Kram
Er son är exakt lika gammal som vår Elsa
Det som är bra med SHN är just att man INTE lämnar barnet ensamt att skrika sig till söms. Man skaffar sig verktyg som man kan använda när barnet vaknar istället för att alltid använda bröstet. Elsa har inte ätit på natten sen vi började kuren och jag tycker absolut att hon klarar sig utmärkt utan mat under natten! Hon är inte ens så vrålhungrig när hon får frukost som jag trodde att hon skulle vara
Jag läste JÄTTEmycket i Barnaboken och framförallt här på sidan innan jag började (läs gärna allt mer än en gång, för det är först då som man verkligen fattar och får den "rätta attityden" som det pratas om så mycket här
Så läs på och om du tycker det verkar som att det här är nåt för er så kör kuren. Det verkar ju jättejobbigt som ni har det nu på nätterna
Kram
Jenny, mamma till
Elsa
25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri
18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
Elsa
Siri
Bilder på Elsa och Siri!
Hej Snuttisen! Kör på SHN-kuren, det får verkligen barnen att slå ut som små blommor!! Till oss oroliga föräldrars enorma glädje!
Min gosse har inte krävt någon kur, vi bara införde verktygen och slutade ge mat på natten och VILKEN SKILLNAD! Från en liten trött ocjh ständigt smågnällig parvel till en stor sol! Visst, han skriker fortfarande men det är ju hans språk! Och han orkar vara vaken. Läs på allt och kör hårt, vi finns här med stöd och tips! Glöm inte engagera din partner också, två hjärnor och hjärtan funkar bättre än ett och ni måste vara eniga i detta för den berömda attitydens skull. Lycka till!
Min gosse har inte krävt någon kur, vi bara införde verktygen och slutade ge mat på natten och VILKEN SKILLNAD! Från en liten trött ocjh ständigt smågnällig parvel till en stor sol! Visst, han skriker fortfarande men det är ju hans språk! Och han orkar vara vaken. Läs på allt och kör hårt, vi finns här med stöd och tips! Glöm inte engagera din partner också, två hjärnor och hjärtan funkar bättre än ett och ni måste vara eniga i detta för den berömda attitydens skull. Lycka till!
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!
Hej.
Det viktigaste i denna kuren är att du lär ditt barn att somna tryggt i sin egen säng. Det BVC förordar är att du ska lyfta över honom till hans säng när han somnat. Då vet han ju inte var han är när han vaknar.
Som alla andra sagt läs och återkom med dina frågor.
/LO
Det viktigaste i denna kuren är att du lär ditt barn att somna tryggt i sin egen säng. Det BVC förordar är att du ska lyfta över honom till hans säng när han somnat. Då vet han ju inte var han är när han vaknar.
Som alla andra sagt läs och återkom med dina frågor.
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum