/tallo
Rutiner, aktiviteter på helgerna
Rutiner, aktiviteter på helgerna
Hej! Ja som rubriken säger: Hur ser era rutiner ut och vad gör ni för aktiviteter på helgerna?
/tallo
/tallo
Caroline 22 ?r, mamma till Bianca
2 ?r den 20/8-05
Helgerna är ganska rutinbefriade är jag rädd för....
Jag menar; äter och sover gör vi ju men inte så där perfekt efter klockan alla gånger...
LÖRDAG:
Någon av oss vuxna, oftast jag
, tar sovmorgon. Den andra går upp med barnen och fixar frukost. Sen tillbringas förmiddagen med lek, tidningsläsande och TV. När ALLA i familjen är klädda och fått frukost brukar vi uträtta ärenden i stan eller bara ta en promenad. Sen lagar vi mat och njuter länge och sen laddas det för myskväll med godis.
SÖNDAG:
Här fredagsstädas det inte så ofta det ägnar vi ofta söndagen åt. Tvättar och förbereder inför arbetsveckan... Ser till att få lite frisk luft osv.
Ytterst sällan gör vi något särskilt på helgerna. Vi är tillsammans så mycket vi kan bara!
LÖRDAG:
Någon av oss vuxna, oftast jag
SÖNDAG:
Här fredagsstädas det inte så ofta det ägnar vi ofta söndagen åt. Tvättar och förbereder inför arbetsveckan... Ser till att få lite frisk luft osv.
Ytterst sällan gör vi något särskilt på helgerna. Vi är tillsammans så mycket vi kan bara!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Hej
Med tanke på att vi har skilda föräldrar både jag och min man så har Vera rätt många mor- och farföräldrar. Dessutom bor närmaste 13 mil härifrån.
Så många helger går åt till att träffa dem. De kommer hit eller vi åker till dem.
Annars gör vi nog inget speciellt. Det händer att man blir bjuden till några kompisar eller att några är hos oss.
Ibland åker vi på shopingtur och handlar skruvar, kläder, reglar, husgeråd, målarfärg eller annat kul.
Själv då?
/LO
Med tanke på att vi har skilda föräldrar både jag och min man så har Vera rätt många mor- och farföräldrar. Dessutom bor närmaste 13 mil härifrån.
Så många helger går åt till att träffa dem. De kommer hit eller vi åker till dem.
Annars gör vi nog inget speciellt. Det händer att man blir bjuden till några kompisar eller att några är hos oss.
Ibland åker vi på shopingtur och handlar skruvar, kläder, reglar, husgeråd, målarfärg eller annat kul.
Själv då?
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Vår lilla snäcka är ännu ganska liten så vi håller på tiderna även på helgen. Pick-nick i parken är standard på helgen. Helst med någon annan familj med barn i samma ålder. Emellanåt någon utflykt men oftast satsar vi på att laga god mat och förbereda den... 
Mamma till Amanda född 041121 och Hilda 070623
Hos oss följer vi mat- och sovtiderna som vanligt för Majas del. För övriga faniljen ser det ut ungefär så här:
Lördag:
Maja vaknar vid 7.30, pojkarna som är 6 och 8 sover oftast till 8. Efter en lugn morgon med frukost och alla morgonbestyr brukar vi åka och uträtta lite ärenden. 13.00 går 6-åring på simskola, pappa följer honom dit och passar på att träna själv. Sen har vi en lugn eftermiddag, fixar nåt gott att äta och kanske bakar nåt smaskigt till kvällsfikat. Jag jobbar nästan alltid en dag på helgen iom att jag är hemma i veckorna. Ibland blir det lördag natt, ibland söndag dag.
Söndagarna ser ungefär lika ut. Ofta är det något av barnen som har match som vi åker och tittar på, eller så ska någon på kalas. Vi brukar ta det ganska lugnt på helgerna och tillbringar mycket tid på vår underbara gård och grillar eller fikar med några grannar
Lördag:
Maja vaknar vid 7.30, pojkarna som är 6 och 8 sover oftast till 8. Efter en lugn morgon med frukost och alla morgonbestyr brukar vi åka och uträtta lite ärenden. 13.00 går 6-åring på simskola, pappa följer honom dit och passar på att träna själv. Sen har vi en lugn eftermiddag, fixar nåt gott att äta och kanske bakar nåt smaskigt till kvällsfikat. Jag jobbar nästan alltid en dag på helgen iom att jag är hemma i veckorna. Ibland blir det lördag natt, ibland söndag dag.
Söndagarna ser ungefär lika ut. Ofta är det något av barnen som har match som vi åker och tittar på, eller så ska någon på kalas. Vi brukar ta det ganska lugnt på helgerna och tillbringar mycket tid på vår underbara gård och grillar eller fikar med några grannar
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn 
vi följer också samma tider och rutiner på helgerna förutom att vi är samlade hela familjen.
träffar ibland vänner och släktingar, och sen ägnar vi gärna våra helger till våra intressen; klättra, skärmflyga och cykla. det som blir skillnad är då att vilma oftast sover i vagnen istället för i sin säng hemma.
träffar ibland vänner och släktingar, och sen ägnar vi gärna våra helger till våra intressen; klättra, skärmflyga och cykla. det som blir skillnad är då att vilma oftast sover i vagnen istället för i sin säng hemma.