Tekniska innovationer?

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
K-ina

Tekniska innovationer?

Inlägg av K-ina »

Mina okurade ungar somnar med en cd-skiva med vaggvisor... En kväll när minstingen som vanligt hade somnat och Axel skulle gå och lägga sig bad han snällt om att få höra en sagoskiva istället. Jag tillät det och sa att han fick lyssna på en saga och somna till den.

Nu är det så att vi nyss inhandlat en riktig cd-spelare till barnens rum. (Den färgglada i plast slukade batterier.) På den nya spelaren finns en modern funktion: MP3! Här är vi inga tekniska genier så vad detta egentligen innebär var vi ganska ovetande om. Gustav hade fått en MP3-skiva i present som vi av naturliga skäl inte hade testat och den fick nu Axel lyssna på. Vi släckte lampan och stängde dörren och sonen var nöjd. Mamma och pappa fortsatte med sina göranden och funderade inte vidare på vad som hände i barnrummet. TVÅ OCH EN HALV timma senare VACKLAR Axel ut och utbrister: Stäng av MP3-skivan! Den stöööör mig - jag kan inte somna! :!: :!: :!:

NU vet jag att MP3 är ett format som kan rymma MYCKET fler sagor och barnvisor än vad som är nödvändigt! :lol: :lol: :lol:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Gäst

Inlägg av Gäst »

:lol: Teknikens under!

:D Samma sak hände när de äldsta barnen skulle lyssna på Nemo på cd när de skulle sova. Visst - tyckte jag. Efter ett par timmar gnällde det där uppe "Mamma, jag är TRÖTT på Nemo nu! Kan du stänga av så jag kan sova?" Hm, jag hade tryckt på repeat-knappet så Nemo gick runt, runt och runt. Eller simmade kanske :roll: :lol: !
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"