Vårt andra barn är nu 6 veckor och hon har fått följa SM från början. Tack för det Anna
Dock började hon visa missnöje vid 2 veckors ålder och BVC tolkade detta som en "lindrigare form av kolik". Att det skulle ha att göra med för lite mat trodde de inte då hon går upp i vikt som hon ska.
Vi har kört med magmassage, olika droppar och till slut fick jag även rådet att sluta äta allt som innehåller mjölk. Kände dock själv efter en veckas mjölkfri diet att detta håller inte och plockade fram Barnaboken för råd. Borde så klart gjort detta från början
Efter att jag läst på blev det lite bättre. Jag upptäckte att jag slarvat med andra slurken, utan tolkat henne som nöjd efter första slurken och rapning.
Dock kvarstår en del trassel vid sista slurken och framförallt på kvällen innan läggning. I vanliga fall tar hon bröstet eller flaska utan problem och äter länge och väl. Lite glupsk, men hon äter
Vid sista slurken (då hon börjar bli trött) blir det dock oftast struligt. Hon agerar såsom Anna beskriver den lille som inte äter och lider av överlevnadsångest. Hon tar bröstet, suger, släpper, skriker, tar bröstet igen osv. Vi ger henne mat, lugnar, ger henne mat, lugnar osv. Detta gör att hon jagas upp och vid läggningen blir det oftast strul då hon har svårt att komma till ro. De flesta kvällarna vagnar vi i flera omgångar. Ofta kommer hon inte till ro innan en timme har gått.
Någon som känner igen detta? Ska vi fortsätta "tvinga" i henne sista slurken? Är det överlevnadsångest eller endast trötthet?
Skulle verkligen behöva råd
Är ganska säker på att hon får i sig tillräckligt med mat då hon av sig själv sovit över ena nattmålet.