nyfödd när man pluggar??

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
Lotta Sthlm

nyfödd när man pluggar??

Inlägg av Lotta Sthlm »

hej!

har, som jag berättat i en liknande tråd, påbörjat mina studier igen och det känns verkligen jätteroligt!! :D dock så kommer jag ju bara ha hunnit läsa 10 p av de 20 som just den här kursen innefattar då Alvas syskon beräknas komma...
hur har ni som fått barn under era studier gjort??? tagit uppehåll i pluggandet?? tagit med det lilla barnet på föreläsningarna??? eller är det bättre att låta den lilla/lille få flaska de gånger man är borta??? pappan är ju föräldraledig så det skulle ju funka?? vill ju såååå gärna läsa klart och hoppas att det ska kunna gå att lösa på ett sätt som är det absolut bästa för barnet! eller barnen snarare :D :shock:
Mamma till
Alva :heart: f?dd 25 juli 2004 - verktyg och schema inf?rdes vid tv? m?nader
Leia :heart: f?dd 15 november 2005 - standardmodell fr?n f?rsta b?rjan
jessicafagerström

Inlägg av jessicafagerström »

Hejsan!

Jag var (och är) mitt i studierna då Nova föddes (hade med min dator till BB...), och det har jag aldrig sett som ett problem :D . Jag skulle inte kunna tänka mig att ta paus i studierna, jag behöver dem :!: Men det är klart, om man känner att det blir för stressigt, så får man ta det lugnt...

Jag gick på föreläsningar då Nova var 3 v. och då var hon hemma med sin pappa. För mig var det inte ett alternativ att ta med henne, för jag hade nog inte fått ut så mycket av föreläsningarna... Då fick hon ju flaska OM hon vaknade. Sedan har jag kunnat göra en massa hemifrån, typ skriva uppsatser, läsa på tent osv. Numera "jobbar" jag då hon sover sitt längre pass på förmiddagarna, och ev. på kvällarna då hon sover :D

Funkar fint :!: :D
mamma till nova f?dd i januari -05
Lotta Sthlm

Inlägg av Lotta Sthlm »

hej!

skönt att höra att det funkat så bra för er! :D
har dock sett att den delen av kursen som jag kommer läsa just när det är dags för BF bl a innebär obligatoriskt deltagande i diskussionsgrupper! :shock: detta innebär ju att det kommer bli ytterst svårt att vara hemma hela tiden, även under den fantastiska smekmånaden... :?
Mamma till
Hella

Inlägg av Hella »

Jag kanske är knäpp som påstår att det är som lättast att plugga under smekmånaden! Vid minsta pip är det ju bara att ge bröstet,inget krångel med standardmodeller eller annat. dessutom är man förhoppningsvis rätt speedad efter förlossningen :lol:
Det kan man gott utnyttja! själv fick jag hur mycket som helst gjort när lillan var ny. Efter att jag städat intill perfektion,läst läxor med storebror,eller att parti Monopol Lagat mat,och diskat så klättrade jag på väggarna och önskade att jag hade haft de där sjutton andra bebbarna att ta hand om :shock:. pep lillasyster så fick hon mat ,då oftast i bärsjalen medans jag fortsatte med vad jag nu hade lust till.
Lycka till med studierna,det kommer att gå hur bra som helst!
Mamma till
Rurik 980224 -aldrig Kurad
Vendela 040916 -Kurad mars-05
Assar 060313 -Standardmodell fr?n 3v
Lotta Sthlm

Inlägg av Lotta Sthlm »

:D Hella, du har säkert helt rätt!! :D
Mamma till
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"