Min dotter Rebekah är nu nästan sju månader och jag och hennes far har tröttnat på att behöva vakna om nätterna och det tror jag att Rebekah har också. Hon har blivit allt glåmigare i ansiktet och har börjat få påsar under ögonen stackarn. Så imorgon ska det kuras. Sambon har 4 dagar ledigt från jobb och ska ta dagarna medan jag kör nätterna. Vi har möblerat om och ska idag införskaffa stång och draperi för att skärma av hennes säng. Vi bor hemskt trångt så eget rum går inte.
Jag har läst på och har bara en liten fråga, när jag lägger henne, om hon är tyst och lugn, ska jag då ändå köra en ramsa när jag går ut?
Imorgon gäller det
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Ja, ge henne som en bekräftelseramsa när du går, även om hon är tyst och lugn. Se det som att du ju säger godnatt i vilket fall. Men gå
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Här är en liten rapport ifrån vargatimmen under första kurnatten. Rebekah sover just nu och klockan är fem i sex. Hon har vaknat 8 grr sedan läggdags och varit vaken lite över två timmar sammanlagt. Ramsan börjar ge effekt nu och lugnar ner henne. Jag tror att jag går in för snabbt för att buffa och märker att hon blir oroligare när jag kommer in. Så fort jag kommer in stegras hennes skrik till att låta riktigt ledsna och hysteriska. Ska stanna utanför längre nästa gång hon vaknar. En timme kvar och sedan ska jag få min välbehövliga sömn. Måste säga att jag känner mig hemskt nöjd med mig själv som inte tagit upp henne eller ammat. När det kännts jobbigt och hon varit ledsen har jag sagt till mig själv att hon är ledsen för att hon inte kan sova själv än, det är ditt jobb som hennes mamma att lära henne, inte att göra henne beroende av dig för att somna.
Jag ser med spänning och lite bävan fram emot nästa natt då det är ramsan som gäller.
Jag ser med spänning och lite bävan fram emot nästa natt då det är ramsan som gäller.
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022