Pratglad - äntligen!

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
K-ina

Pratglad - äntligen!

Inlägg av K-ina »

Gustav börjar så sakterliga komma igång med språket. Han har alltid babblat på med sina egna ord men ord som någon annan förstår har det varit tunnsått med.

Nu är det så att han tydligen hoppar över ord som "lampa" "potta" "vovve" osv. Hörde honom nyss mumla i sömnen: Arton, Tio! :shock: :lol:

I måndags frågade dagisfröken barnen på samlingen om någon visste vad det var för dag... Gustav chansade vilt och svarade TISDAG!!!! :lol:

ÅH! Så roligt det är!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Lisa Edin

Inlägg av Lisa Edin »

:D Jag håller verkligen med dig! Min son är född i april-03, och han pratar så roligt. Härmar såna där vuxna uttryck, lixom. Nu går han runt med bestämda steg och domderar bland gosedjur o dyl, jag skrattar och säger "kom hit o ge mig en puss" varpå han myndigt svarar "nähe du lilla mamma, nu Jack lekej". :lol: Hahahaaa, vad underbart! Men, så svarar väl jag aldrig honom :roll: :oops:
:heart: Mamma till tv? gulliga ungar; Ebba, f?dd i juni -00 och Jack, f?dd i april -03. :heart:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej!
Ja, visst är det KUL! :D
Ida har i och för sig pratat länge, men nu börjar det komma in såna där uttryck man själv har för sig, som Lisa Edin skrev om...

Häromdagen sa jag till stora flickan Clara att hon tyvärr inte kunde måla med vattenfärg för dom skulle då och lägga sig då. Hon fick ett riktigt utbrott av ilska, och lilla Ida går fram, lägger huvudet på sned och säger: "Nämen... :shock: ä du så tjött..."Uttalat med STORT medlidande. Hon visste minsann hur det var att vara så trött. :lol: Och visst, nog säger jag väl så ibland...

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"