Sommarminnen

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Susanne*

Sommarminnen

Inlägg av Susanne* »

Tillbaka i stan (eller kanske mer förorten/landet :wink: ) hinner alla underbara sommarminnen landa. Måste ju bara dela med mig... :D :D

:arrow: Lilla grisen står vid vattenkanten och ropar 3-8-6 innan hon kastar sig i (storasyster kan ju simma så det kan väl hon med)

:arrow: När den lilla doppar huvudet och håller för näsan - över näsroten

:arrow: Bilden av en liten som går längs kajen naken, iförd gummistövlar, hatt och ryggsäck på väg att köpa bröd i bageriet bredvid (upprepades varje dag)

:arrow: När en två timmars flygresa tillbringas med att hoppa över mittgången från armstöd till armstöd mellan föräldrarna

:arrow: När den lilla skriker AKA UET när alla öppnar mormors dörr som är lite farlig. Innan vi förstår att hon upprepar det vi sagt så mycket, dvs AKTA HUVUDET

:arrow: Mamman var orolig att den lilla skulle bråka om flytvästen och hon istället gick runt i den i dagar

:arrow: När stortjejen tar järnmagistern och frågar vad mamma tagit...silverfisken

:arrow: När de två godingarna varje dag kiknar av skratt tillsammans

:arrow: Konduktörens min på nattåget när den lilla använder "ring på konduktören" som pip-knapp

:arrow: När den lilla kommit på att det är fräckt att spotta...speciellt när man är missnöjd...och hela familjen kämpar med att inte skratta och får gå ut och bryta ihop

:arrow: När den lilla kommit på att klättra ur spjälsängen vid läggning. Skickar upp dörren och travar ut gång på gång som en vällingfylld liten budda

:arrow: När stortjejen kommer hem med present till sin mamma. Oroligt frågar vad jag tycker och berättar hela historien om inköpet. Att hon hade hittat ett par örhängen men de kostade över 100 kronor så det var alldeles för dyrt. Så istället gick hon till en annan affär (dyraste på ön) och frågade "vad är det billigaste ni har". Blev ett fräckt grytunderlägg. Efter paketöppningen blir jag tillfrågad om jag vill byta för det går väldigt bra. Vill du ha kvittot? Och vet du, säger hon, normalt är det bara 3 dagars öppet köp, men bara för dig så är det 2 månader. Raring.

:arrow: Att se den njutningen som storflickan och bästisen har inför varje dag av sommarlovet. Glidandes runt...

:arrow: När stora raringen fiskar småfisk i en sjö och den lilla raringen jagar upp dem från hinken och krampaktigt håller tag i dem och ska "pussas"...de dör av chocken. 9 stycker klarade hon av...

:arrow: När varningar utfärdas...akta...ramla....brant...och den lilla tittar roat lugnt på oss och säger "påster" (plåster). Räddning i alla lägen.

:arrow: Promenad till morgondopp...mamma, pappa, storflicka med bästis...och liten raring som "kan fälv" ta på sig. Denna gången blev det biki (bikini) med underdel bakåfram och upp-och ner, storasysters bikinitopp och gummistövlar. Vagnen skall vara med men den ska köras själv också... Detta till spegelblankt hav och strålande sol...

OCH om inte alla vet det så heter BH faktiskt e-å-a. Helt logiskt när man är 23 månader.

:heart: :heart:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Oj vad glad ma nblir av att läsa din historia. :lol:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Isobel
Kontakt:

Inlägg av Isobel »

Detta blev mitt skratt till gonatt.
Låter som ni har haft en alldeles underbar sommar!!
Mamma till Izabelle 040416 :heart:
Startade SHN-kur 23/10 -04 och sen dess sover Iza gott om natten.
father of sons

Inlägg av father of sons »

:lol: :lol:

Underbart!

:D
liw
Kontakt:

Inlägg av liw »

TACK för att du delar med dig av dina (som vanligt) aldeles underbara vardagsiaktagelser. :D
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Renee

Inlägg av Renee »

:lol: Underbart! :lol:
Skåning, mamma till underbara Otto (030122) och Frans (060114)
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"