Det är nog bara jag som är förvånad, men ändå... sedan kur för 4 mån. sedan har jag ramsat på väg ut från läggning, precis som man ska. Men jag har aldrig fått vår lille att somna om dagtid med ramsning - när han vaknat för tidigt vissa daglurar så vill han UPP! Basta! (Dock somnar han om själv på natten/morgonen utan ramsa.) Så jag har mest ramsat för att man "ska" även om jag har tänkt "Varför då, det funkar ju ändå inte..".
Idag skrek han ordentligt i 7-8 minuter vid läggningen till natten, jag fattade inte varför eftersom han normalt inte säger ett knyst till natten (även om han sovit oroligare på sistone pga tandsprickning och/eller bajsblöjor om natten). Efter ett tag stod jag inte ut längre, jag gick till dörren och tittade in, han var uppe på sina armar, tittade efter mig och grät. Så ramsade jag tre gånger - han tystnade tvärt, lade ned huvidet, bökade runt lite - och somnade!
Ramsan funkar!
Ramsan funkar!
Mamma till två goa glada grabbar födda -04 och -06 som stortrivs med schema, social delaktighet och utforskning á la AW.
Ja visst blir man förvånad? Jag blir fortfarande förvånad när det blir knäpptyst efter en ramsa. I natt kl 3.40 vaknade vår lille kille och gastade. Jag ramsade högt och glatt och så blir det bara tyst. Killen somnar om! Helt otroligt. Det har fungerat många gånger nu så det är inte en engångsföreteelse, det är bara så fantastiskt.
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".