Hjälp - bajsblöjor + gråt i sömnen natt

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
lillith

Hjälp - bajsblöjor + gråt i sömnen natt

Inlägg av lillith »

Vi har börjat med mat i stora lass till David, snart 7 mån, med resultat att han bajsar minst 6 ggr/dag (prydliga korvar, ingen lös mage), numera även nattetid. Hur gör man med bajsblöjor om natten? Han är kurad sedan 2,5 mån. ålder, har sovit som en stock sedan dess men gråter till i sömnen flera gånger per natt nu, och jag vet inte om det är bajsblöjan eller tänderna som håller på att tränga fram som är problemet. Upptäckte precis (SNIFF! Jag skulle också gråta till i sömnen om jag fick ligga i den odören!) att han bajsat i blöjan bara en timme efter läggning, jag pillade försiktigt upp blöjan och plockade ut korven och stängde igen för att inte behöva köra ett helt byte. Det verkade som om jag inte väckte honom även om han vaknade till och gnölade någon minut senare. (Nu är det tyst igen, han vaknade nog inte till fullt.)
Några tips, rutinerade föräldrar?
Mamma till två goa glada grabbar födda -04 och -06 som stortrivs med schema, social delaktighet och utforskning á la AW.
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag vet inte om ahn gnäller av att han har bajsat - möjligen precis när ahn gör det. Han behöver ju ta i lite för att det ska komma ut.

Gör som du gjorde, eller om du tycker det så byt blöja i sängen. Att han vaknar till gör inte så mycket, hen somnar ju snabbt igen.

Jag brukar kolla till Vera när vi går och lägger oss. Har hon bajsat byter jag (det har inte hänt på några månader, mest i början när hon fick vanlig mat.) Nu lägger jag bara tillrätta om hon snurrat runt och ligger upp och ner på tvärsen uppe på täcket.

Ha det bra!

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
MorRor

Inlägg av MorRor »

Jo då..det där känner jag också igen! Kommer egentligen inte med något nytt. Vill bara hålla med föregående inlägg (LO). I början gjorde vi inget annat än att byta dessa bajsblöjor och särskilt nattetid. Vi bytte i sängen och han somnade om så snällt. Jag tror att det där reglerar sig så småningom. Det har det i allafall gjort för Teo. Tror att det tog några veckor och efter det har det bara "klämts" på dagarna.

Har för mig att Anna W någonstans skrev om just det här. Att man nästan med säkerhet :wink: kunde invänta en bajsblöja vid tiotiden på förmiddagen när de små "kluttarna" (barnen alltså) har vant sig vid det regelbundna intagandet av mat. Rätta mig gärna någon om jag svamlar!
Mamma till tv? goskillar f?dda okt-98 och april-04
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"