Fråga ang ramsan och dagslurarna

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Gäst

Fråga ang ramsan och dagslurarna

Inlägg av Gäst »

Hej!

Jag håller på att få min dotter att somna själv nu. Men har lite strul med dagslurarna. Lägger henne när hon ska sova men hon bara står och pratar. Och efter ett tag blir hon ledsen och börjar gråta. :cry: Vad ska jag göra då? Hittar ingen info om man ska buffa på dagen eller bara ramsa? Vad ska jag göra när hennes sovtid gått ut och hon fortfarande inte somnat :roll: ? Hon måste väl sova åtminstone nåt?
Detta gäller när jag ska ha henne att sova i sängen på förmiddagen. det långa passet på dagen sover hon i vagnen och då somnar hon nästan meddetsamma.

En annan fråga; igår började jag med buffning och ramsa vid läggdags. Hon somnade på 30 min (inte så farligt) men när jag ramsat sista gången gick jag och gjorde nåt och när jag kom tillbaka och skulle ramsa igen så sov hon. Vad gör jag då? Ska jag ramsa även då hon somnat? Jag vet ju inte om hon somnade av ramsan? Det var bara ca en halvminut jag var borta innan jag kom tillbaka till hennes rum.

Hur ska jag göra ikväll med buffning, ska jag bara lämna henne i sängen utan buffning och bara ramsa? Och buffa om det verkligen behövs?

Tacksam för svar!

Cecilia
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Får jag be dej att läsa på mer om kuren, tex verktygslådan här på forumet, så att du vet vad du ska göra och varför du gör det! Man måste vara väl förberedd när man börjar kuren - annars saknar man attityden av självklarhet! Och även kunskapen för att kunna ha den...

Läs även "ord på vägen" där du finner många goda råd på dina funderingar!

:D Lycka till!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"