Nu har jag bestämt mig!!!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Mia

Nu har jag bestämt mig!!!

Inlägg av Mia »

Hej alla glada mammor och pappor!!!

Nu har jag bestämt mig att jag ska köra kuren pa min 7 1/2 manders Evelina,sa fort vi har kommit tillbax fran en resa (vi kommer hem 4/1). Ska verkligen börja läsa pü och träna nu,och fa med mig pappan.Nu ska det sovas som det har aldrig sovits förut.min lilla tös vaknade 4 ggr inatt (och da vill jag kalla det en bra natt). När det är som värst vaknar hon upp till 15 ggr. För bade hennes och mitt välbefinnandets skull,ska vi genomföra kuren i januari (jag riktigt längtar efter att fa sova som folk igen :). Har dock ett par fragor angaende kuren. De första dagarna ska dagslurarna sovas pa mage i vagnen. x2 fragor där: varan vagn är ganska smal,tror inte att hon kan sova bekvämt med overall pa sig pa mage,gar det att sova pa sidan eller rygg? Och fraga nr 2: när hon ska sova i vagnen,ska jajg göra "dagsramsan" da,eller ska jag bara lägga henne tillrätta,göra solfjädern och sen traska pa?

Sen har jag en till fraga. När jag har tänkt att köra kuren pa Evelina,har hon just blivit 8 mander (hon blir det den 30/12).Kan detta försvara eller förstöra genomförandet av kuren,eller ska jag bara genom föra det.

Tacksam för svar!!! Kramar till er alla!!! / Mia (som har varit här pa forumet och sneglat sen augusti och avundats alla utsövda mammor och pappor.Men nu har jag bestämt mig,att vi oxo ska bli en sovande familj!!!)
Annrik

Inlägg av Annrik »

Hej!
Kul att ni ska köra kuren, ja det är verkligen skönt att sova hela nätterna :D
Jag tror att man får tänka om lite med magsovare. Om det är kallt (minusgrader) brukar jag klä min kille i mössa och fleeceoverall som är mjuk och skön att sova i och med en varm filt över. Om det är lite varmare (0-10 plusgrader) brukar jag helt enkelt bara klä honom i vanliga kläder och mössa och sedan lägga fler filtar på istället. Han brukar hålla sig väldigt varm ändå :)
Ja, du ska säga dagramsan på dagen. Sen kan det även vara bra att ha något att hänga över vagnen som mörklägger. Jag brukar även hänga över en handduk eller dyligt då min skrutt vaknar mitt i luren. Då somnar han oftast snabbt om igen.

Lycka till och återkom med fler frågor om du behöver :!:
Jonatan f?dd 25/7-04.
B?rjade anv?nda schema och verktyg
i september 2004.
Syskon väntas i mars :)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"