Hittade attityden...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Lilla Klara

Hittade attityden...

Inlägg av Lilla Klara »

Hej!

Jag hittade attityden igen, den låg och samlade damm i ett skåp. Dammade av den och provade den och den passade lika bra som alla de andra gångerna jag haft den på mig. Konstigt det där, att man liksom tar av sig attityden då det går hyffsat med läggning och sömn osv. När de små så kommer med sina "jämnamellanrumsfrågor" virrar man runt, förstår ingenting, vaffö jö de på dätta visä? Vaddå! brölar man när man söker hjälp här, vad snackar de om, jag har ju visst ATTITYDEN, hmmm få se nu bara var jag lagt den någonstans,hmmm när hade jag den senast, öh, jo det var väl en fem veckor sedan...ojsan, hoppsan :oops: okej....

Så med attityden på plats har jag kortat av "operasången" vid läggdags till ca åtta minuter och vi jobbar vidare. Vargtimmen som oftast infaller vid 05:20 är det fortfarande lite funderingar kring. De senaste två mornarna har jag ramsat satt på vattenkranen plockat in disk osv. I mose var jag så trött så då ramsade jag förs en pangramsa då hon satte igång, fortsatten med lite vattenkransbrus, satten på radion (vanlig prat och musik radio) gick sedan och lade mig i sängen. Räcker det med att ramsa och sätta på radion på morgonen(man är ju helt väck den där tiden)att stuffa runt och göra en massa ljud känns lite...hm...tillgjort eller vad jag ska kalla det.

Min attityd är inte 100 procentig på morgonen eftersom jag känner mig lite uppgiven då jag vet hur det brukar vara. Lilla Klara vaknar 05:20 och antingen gråter eller ropar maaaaaammaaaa. Då vaknar storebror som sover lätt vid denna tid och han somnar inte om utan ligger och smackar, sjunger, klappar händerna osv. Detta gör att Klara stört omöjligt somnar om då hon verkar bli störd. Så håller de på tills dess att jag kommer in och gör morgon.
I morse när hon vaknade var hon inte ledsen utan låg och ropade och jag lovar hon låter som värsta fotbollshuliganen när hon ropar, ni vet då de gör rösten mörkare och vrålar AAAAAIIIIIKKKKKK tjalalalalaaaa, fast hon ropar MAAAAAAAAMMAAAAAA, MAAAAMMAAAAA!!!Hon låter jättepigg, då är det så svårt att fixa attityden.

Tips önskas alltså för att klara av att få de små att somna om och sova tills dess att klockan passerat 06:00!!!

/Lilla Klara
Mamma till pojke f?dd 0208 och flicka f?dd 04004. P?b?rjade kuren i oktober och fick "kura om" i december. Nu ?r livet toppen!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Grattis :D Kan tänka mig att Attityden blev glad när du hittade den igen där den låg och skräpade :roll: Det är viktigt att behövas, vet du :lol:

Läs Tips på vägen om morgnarna :idea: Begränsa insatserna till ett absolut minimum, helst bara en enda (direkt) påminnelse/upplysningsramsa och sätt sedan på musik. (Inte radioprat, inte röster.) Och gå och lägg dig :sleep:

Lilla älsklingen tröttnar på att ligga där och ha tråkigt när ingen hör, som hon tror. Skramlet behövs inte längre. Hon vet vad som gäller :wink:

Vänta bara ut resten. Det kommer :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"