Liten har nu passerat 1års-strecket

. Men inte är hon någon storätare nu heller... Ett tag fick jag faktiskt i henne ex. en hel burk mat+ ½ burk pruktpuré till lunch, och lika till middag plus en hel flaska välling på kvällen.
Nu ser dagen ut såhär;
07.00 hel flaska välling. bjuds så smörgåsbitar men det är inte intressant utan brukar hamna på golvet till hundarna.
10.45 Här har hon de senaste dagarna ätit 4-5 skedar mat, 1-2 skedar fruktpuré. Sedan tvärstopp... Erbjuds välling innan hon ska sova och det kan gå i allt från ingenting till 250 ml.
11.15-11.30 ca sova middag 2,5 timmar, inga problem.
Vaknar runt 14.00 (väcks)
Brukar ta med några mariekex lr smörgåsrån lr majskrokar och gå ut, snaskar i vagnen lite grann.
16.30 Middag. Kan gå i 5-6 skedar i rasande fart, sen brukar det bli stopp igen. Spelar ingen roll hur vi gör. Vi har en sked och hon en, vi petar i mellan hennes oftast små lass hon får på sin sked. Äter inte med fingrarna, har aldrig velat
Kokt broccoli, motor, blomkål är inte intressant heller...
Hennes favoritmat är kyckling, ris o currysås- hemlagat. Kan gå i lite dagen efter också men upptinad låda efter några dagar gillar hon inte

Ska jag behöva laga "färsk" mat till henne 2 ggr/dag, funkar ju inte..
Hon gillar det ovanstående, köttfärssås o pasta ,broccoligratäng men inte mkt mer. JO! En sorts burkmat kyckling, ris o grönsaker för 6 månaders tycker hon mkt om.
Men även om hon nu erbjuds det hon tycker om så är det 4-5-6- skedar sedan tvärstopp.
Sist jag var på bvc för vägning så hade hon endast gått upp 2 kg på 6 mån.

. Hon väger nu vad storasyster vägde när hon var 6 mån.
Bitar gillas inte, inte ens små små snabbmakaroner. Och hon verkar vilja ha så kladdigt som möjligt, gärna rinnigt med sås. Men blir lite svårt att variera kosten då med ex. potatis o korv.
Känns som jag provat allt nu. Leksaker vid bordet, sång, titta på fåglarna som äter utanför fönstret, äta själv från tallrik, äta själv från bordet

. Mata från min tallrik, sjunga, ha storasyrran dansa och avleda. osv.osv. Jag har hållit vargarna på avstånd, andra har fått prova mata henne: pappan, syrran, mormor, morfar. Men näe... Det låter som om jag byggt upp värsta grejen kring det här, men jag har haft grymt med is i magen helt ärligt, men de senaste dagarna håller jag på att brista känner jag.
Idag grät jag när hon efter 2 skedar knep ihop munnen och ruskade på huvudet....