Välling från 4 mån ???
Välling från 4 mån ???
Hejsan.
Jag undrar var man får tag på välling för 4 månaders bebisen? Den som omnämns i Barnaboken. I affärerna hittar jag bara från 6 månader och inget finns på Apoteket heller.
Kram
Jag undrar var man får tag på välling för 4 månaders bebisen? Den som omnämns i Barnaboken. I affärerna hittar jag bara från 6 månader och inget finns på Apoteket heller.
Kram
/Sandra
Mamma till Laura
född 050406
och Julia
född 061007
Mamma till Laura
och Julia
-
jessicafagerström
Hejsan!
Nu bor ju jag i Finland, och det verkar som om rekommendationerna är lite annorlunda här. Här hos oss står det på majsvällingburkarna (t.ex. Nestlés) att man kan ge den från 4 mån. Den är mild och bra
Övriga vällingar, dvs. inhemska sädesslag, ris och myslivälling, "får" vi ge vid 5 mån. Detta har vi gjort och det har aldrig ställt till några problem för lilla magen
Hoppeligen får du också respons från nån där hemma i Sverige
.
Nu bor ju jag i Finland, och det verkar som om rekommendationerna är lite annorlunda här. Här hos oss står det på majsvällingburkarna (t.ex. Nestlés) att man kan ge den från 4 mån. Den är mild och bra
Hoppeligen får du också respons från nån där hemma i Sverige
mamma till nova f?dd i januari -05
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Får vi kanske lite puré också, före något bröstmjölksmål
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Jodå, om en vecka fyller lillan 4 månader och då hade jag tänkt börja med en del pureer och gröt (smakportioner). Vi kommer nog ge henne kanske 50 ml utspädd majsvälling på kvällen innan hon tömmer båda brösten. Sedan vi började med kuren ser mina bröst ut som taxöron på kvällarna
.
Hon har redan nu slick-smakat på det mesta i fruktväg och katrinplommonpurén för lösande mage åt hon som en häst, så jag antar att hon kommer vilja äta lite mer när hon väl börjat snaska.
Stort tack för alla råd.
Hon har redan nu slick-smakat på det mesta i fruktväg och katrinplommonpurén för lösande mage åt hon som en häst, så jag antar att hon kommer vilja äta lite mer när hon väl börjat snaska.
Stort tack för alla råd.
/Sandra
Mamma till Laura
född 050406
och Julia
född 061007
Mamma till Laura
och Julia
-
lillefrejen
gröt på kvällen
Jag gav gröt (helt portion) till min kille från det att han var 4 1/2 mån och sedan dess har han klarat sig utan mat 11 1/2 h på natten.