Somna själv, igen? Sluta vara mammig?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Stinamwille

Somna själv, igen? Sluta vara mammig?

Inlägg av Stinamwille »

Hej. Jag har en son som är snart nio månader gammal. När han var fem månader körde vi fem minuters metoden och det funkade jätte bra. Nu när han blev åtta månader vägrade han att somna själv. Vi har fått vagga honom som en liten bebis igen. Han har väldig stor seperations ångest och är väldigt mammig, jag kan inte ens gå på toa själv. Bara han ser baksidan på mig och inte framsidan börjar han gråta. I början skrattade man åt honom med nu börjar det bli väldigt ansträngande. Har funderat på fem minuters metoden igen men läste då att man inte ska göra det när han är i denna åldern. Är det nån som har några tips, hur jag får honom mindre mammig? Eller nån som vet hur jag ska få honom att somna? Börjar bli rätt trött på det här nu. Mvh Christina
Sagomamma
Kontakt:

Inlägg av Sagomamma »

Femmminuters metoden tycker jag inte ni ska köra... Inget jag tänker råda dig i alla fall, men däremot kankse Sova-hela-natten-kuren?

Allt du behöver veta finns på hemsida plus ute på forumen! Lycka till! Vi är här när du bestämt dig :D !
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Jag skulle vilja rekommendera dig att läsa Barnaboken :D Här på hemsidan kan du också läsa "Nej, små barn ska inte skrika sig till sömns."
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"