Hej!
med största sannolikhet skall lilla familjen bege sig till Japan i januari och stanna borta till sommaren. Spännande och roligt skall detta bli, men jag blir lite orolig också. Främst tänker jag på hur det skall gå med den låååånga flygresan (har ännu inte kollat upp hur lång tid det tar, men antar att den är lång).
Jag skulle vilja få lite tips och råd hur vi kan hantera pluttens är och sovrutiner under flygresan samt den första veckan på plats.
Någon som kan dela med sig av liknade erfarenhet?
Mvh
Kristin
Resa över tidszoner - hur göra?
Resa över tidszoner - hur göra?
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Lillebror f. aug-06
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Hej Kristin!
Som Anna säger; det finns bra info i verktygslådan!
Vi ska åka till Mexico med vår dotter på måndag och jag har gjort schema utifrån Annas verktygslåda. Är otroligt skönt att ha det:) Vi kommer att ställa om 1tim/dag dvs det tar 7 dagar men vi tar några dagar nu hemma och sedan några dagar på plats. Likadant när vi åker hem.
Oavsett om ni väljer att ställa om 1tim/dag eller upp till 3tim/dag så skriv ned allt och ha det med er klistrat på näsan!
Jag delar gärna med mig av vår erfarenhet när vi kommer hem men det beror ju på när ni åker. Vi kommer hem den 4/1.
Se till att ni har allt ni kan tänkas behöva med er i handbagaget. Medicin, mat, skorpor, "nya" leksaker, diskmedel+borste för att tvätta nappflaskor mm mm. Ha också med er varmt vatten i termos i fall att det inte går att värma maten när ni vill.
Ha en härlig resa!
Som Anna säger; det finns bra info i verktygslådan!
Vi ska åka till Mexico med vår dotter på måndag och jag har gjort schema utifrån Annas verktygslåda. Är otroligt skönt att ha det:) Vi kommer att ställa om 1tim/dag dvs det tar 7 dagar men vi tar några dagar nu hemma och sedan några dagar på plats. Likadant när vi åker hem.
Oavsett om ni väljer att ställa om 1tim/dag eller upp till 3tim/dag så skriv ned allt och ha det med er klistrat på näsan!
Jag delar gärna med mig av vår erfarenhet när vi kommer hem men det beror ju på när ni åker. Vi kommer hem den 4/1.
Se till att ni har allt ni kan tänkas behöva med er i handbagaget. Medicin, mat, skorpor, "nya" leksaker, diskmedel+borste för att tvätta nappflaskor mm mm. Ha också med er varmt vatten i termos i fall att det inte går att värma maten när ni vill.
Ha en härlig resa!