Vagnsovande - 19 månader

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Anna & Vilma

Vagnsovande - 19 månader

Inlägg av Anna & Vilma »

Hej igen

Har en liten fundering hur ni gör med era magsovande barn då det gäller att sova i vagnen nu när de blir större? Vår tjej förstår inte att man faktiskt kan :shock: slå igen de små blå även i ryggläge utan hon bökar runt och vill ligga på mage men det är för trångt för armarna, benen trillar ner osv.

Detta har inneburit att efter flera misslyckade försök (hon har inte somnat alls utan varit vaken hela eftermiddagen och gissa hur trevligt det blir sen :shock: ) så försöker jag i största möjliga mån planera våra aktiviteter så vi är hemma tills hon ska sova 12.30-14.30. Men nu både inför semester och början på dagis så skulle jag JÄTTEGÄRNA vilja få henne att sova i vagnen men HUR :? ?

Det hör även till saken att hon alltid har varit lättväckt så är det för mycket ljud runtomkring så sover hon inte heller :cry: .

Finns det någon lösning på detta tro?

Hälsningar Anna
Mamma Anna 31 ?r, dotter Vilma f?dd dec.-03. Har till?mpat Anna?s kloka r?d fr?n b?rjan och f?rutom lite kolik i b?rjan s? har vi varit lyckligt lottade till natts?mn.
Em

Min dotter...

Inlägg av Em »

Hej :D

Min dotter är 20 mån och det finns inte en chans att hon skulle kunna sova så länge som två tim i vagnen. Tror inte hon sovit långa pass i vagnen sedan hon var 7-8 mån (och då har vi ändå en liggvagn modell gigantisk...).

Måste vi vara borta när hon ska sova middag går vi en rejäl promenad med henne i vagnen med skynke över (som hon iofs oftast lyckas få bort... :? ). Då kan hon sova 45 min, och det får det bli allt den dagen. Visst blir hon tröttare framåt em, så vi lägger henne alltid tidigare för natten då.

Men jag skulle inte göra så två dagar i rad. Det känns för taskigt..
Stolt mamma till en ?ventyrerska modell 0311 och en liten farbror modell 0503 (f?dd i v 36+0)
Kristin

Inlägg av Kristin »

Hej!

Sonen är 11 månader och att sova lur i vagnen är ingen bra idé längre :evil:. Han sover extremt mycket kortare i vagnen och det krävs alltid kraftig solfjäder innan han somnar in (tar ca 10 min). Sonen har långlur ca 10-11.45 och vi försöker i möjligaste mån att vara hemma då så att han kan sova den i sin egen säng. Den kortare luren på em fungerar bra att ha i vagn även om vi försöker att ha den i sängen också om det går.

Kram Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Anna & Vilma

Inlägg av Anna & Vilma »

Hej och tack för era svar.

Det jag funderar är ju hur vi då ska göra när det är dags för dagis :shock: . På det dagis vi har så sover alla ute i sin vagn... Hon kommer ju att vara dödstrött :cry: . Ja, ja den dagen den sorgen....
Längtar lite till den dag då "daglurarna" är över :wink: .
/ Anna
Mamma Anna 31 ?r, dotter Vilma f?dd dec.-03. Har till?mpat Anna?s kloka r?d fr?n b?rjan och f?rutom lite kolik i b?rjan s? har vi varit lyckligt lottade till natts?mn.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"