Kurar nu dotter nr 2 vid ålder 5,5 mån. Första natten är avklarad, nu första dagen på G.
För två år sedan kurade jag dotter nr 1 och fick kura rejält så nu har jag bara behövt repetera lite grann, typ grepp o när man använder dem.
Nu är min fråga kanske lite konstig men det går så bra och tösabiten somnar så snabbt (trött liten en) att jag undrar om jag ska vara beredd på nåt större bakslag typ dag 2 eller 3?
Med storasyster så satt kuren faktiskt nattetid fint efter natt två. Vargtimmen strulade kanske en vecka. Dagslurarna strulade hon med länge o väl i olika omgångar.
Till saken hör att jag försökte med SM för lillasyster, men fick det aldrig att sitta riktigt när storasyster ändå bara är 2,5 år nu och också kräver sin kvinna att hantera med trots o allt - att ägna halvtimme åt att vagna lillan var liksom inte möjligt...
Lillasyster har iofs alltid sovit bra men vid pass 5 mån började hon vilja ha bröstet oftare o oftare, då det gick från 1-2 mål/natt till 3-4/natt och hon låg bara där o smuttade. Det blev jag trött på.
Nu första natten somnade hon på 20 min (helt vanligt för henne) och sedan vaknade hon ca 1.30 och då fick jag buffa o solfjädra i all evighet som det kändes, men antagligen bara typ en halvtimme eller så. Sen vaknade hon kl 05 och fick solfjädra o buffa i två omgångar tills fröken tystnade 20 min senare. Och sen väckning kl 07.
Ska jag tro att det kan vara såhär lätt eller är det troligare att det är det att hon idag är supertrött, precis som kurbarn brukar vara dag 1? Nån som har erfarenhet av liknande fall att kura?