Varför är hon så ledsen nu...?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Mamsen x 3

Varför är hon så ledsen nu...?

Inlägg av Mamsen x 3 »

Hej igen,

jag har skrivit tidigare om min lilla skrutta som har blivit så ledsen vid läggdags. (finns två trådar lite längre ner på denna sidan) Igårkväll tog det hela kvällen att få henne lugn. Jag försökte lugna i sängen med det fungerade INTE :( Bara ledsen bebis.. Fick tillslut ta upp henne och sitta en lång stund med henne i famnen tills hon somnade, efter lite gnöl var hon tyst.
Ikväll är det likadant, hon är ledsen i sin säng nu och vill att jag skall stå vid hennes säng och klappa henne på benet i all evighet. Är det någon som förstår varför hon gör såhär helt plötsligt?!

Hon har ju somnat av sig själv hur länge som helst nu, lite prat och mys med nallarna och sedan sover hon. Men inte nu.. :cry:

Behöver pepp och råd för jag känner mig så maktlös när hon är så ledsen, vill ju inte göra fel och vänja henne vid att ha mig ståendes bredvid sängen var kväll när jag vet att hon egentligen inte behöver det

Hjälp,
Gunilla
Mamma till f. 9408, p. 9901 och f. 0404. Minstingen har l?rt sig sova hela natten med hj?lp av verktygen.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Det är så här det fungerar - ibland så går det som på räls och ibland inte. Det kallas för Livet!

:idea: Vad man då ska göra är att använda vertygen så som man en gång lärt. Det är just DÅ som attityden av självklarhet och rätt verktygshantering behövs som mest. När allt fungerar behövs just ingenting. När det strular behövs en insats. Men trots det så är det ofta då "folk" sviktar...

:idea: Så tillbaks med attiyd och verktygshantering så är det snart lugna gatan igen :D !
Mamsen x 3

Känner mig som världens sämsta mamma

Inlägg av Mamsen x 3 »

Hej,

vet ni vad? Min dotter har öroninflammation! :( Mitt i sommaren!
Alltså, hon har inga andra symtom såsom feber, hosta, snuva, nästäppa, INGA ALLS... + att det är mitt i sommaren och ingen "förkylningssäsong".

Mina andra barn är inga öronbarn så jag har ingen erfarenhet av öronont utan förkylning liksom. Men när hon vaknade idag så hade hon kladd runt örat och det luktade som öronvax. Jag misstänkte direkt öroninflammation men var osäker, ringde sjukvårdsupplysningen och jovisst kunde man ha öroninflammation utan några symtom :shock: :cry:

Känner mig så dum och inkompetent som mamma, där låg mitt lilla hjärta och grät så förtvivlat helt i onödan. När det finns Alvedon... :evil: :roll:
Usch, vad det känns jobbigt...hon var ju inte alls "frågvis" som jag trodde :?

Ville bara skriva av mig lite
Vänligen,
Gunilla
Mamma till f. 9408, p. 9901 och f. 0404. Minstingen har l?rt sig sova hela natten med hj?lp av verktygen.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Ingen fara. Du är duktig. Skrota inte dig själv som mamma utan lyssna till den inre larmapparaten, som ju faktiskt sa att något var fel :!:

Din egen oro förvärrar barnets.

Oavsett allt elände behöver din lilla älskling sova på nätterna och det är det du ska hjälpa henne till. Med Alvedon om så behövs och med allmän förståelse för att allt inte är så kul alla gånger men att man icke desto mindre behöver sova så gott. Så cool down baby och för Guds och lilla barnets skull - lita på dig själv :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Mamsen x 3

Tack för svaret

Inlägg av Mamsen x 3 »

Hej,

känns mycket bättre nu när hon somnade så fint som bara hon kan igår kväll (precis som hon brukar) 8) :D Sov fin-fint och vaknade pigg och alert. Tänk vad lite Alvedon kan göra :roll: :P :!: Skall lyssna på min inre röst med en gång nästa gång, om ni förstår...

På´t igen bara så att säga :wink: :lol:
Vänligen,
Gunilla
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"