Jag är ny är på forumet och att försökt hitta var jag ska lägga in min sons födelsedatum men är nog lite för trög för det
Vi har från början varit väldigt inställda på att köra enligt Barnaboken då vi sett hur det fungerat bra på barn i vår umgängeskrets. Vi har från början försökt lägga upp ett schema till vår son som har fungerar bra hittills.
Det ser ut enligt följande:
Vaknar 08:00
Mat 08:00
Somnar 09:30 till 11:30
Mat 12:00
Somnar 14:00 till 15:30
Mat 16:00
Sommar 17:30 till 18:15
Mat 19:30
Somnar 20:15
Äter ett mål mat per natt vid 04.
Från början ammade jag och körde stenhårt enligt SM. Dock var jag tvungen att sluta amma och pumpar istället ut bröstmjölk och ger i nappflaska vilket gjort det svårt att få till SM. Nu har sonen börjar krångla vid måltiderna och äter väldigt olika mycket på dagarna. Allt mellan 60 ml till 230 ml per måltid. Jag oroar mig för att han inte ska äta tillräckligt på dagarna för att han ska kunna sova ordentligt på natten. Ska jag truga i honom mer mat fast han gråter när jag försöker eller kommer det förvärra situationen? Är rädd att han ska förknippa mat med gråt eller liknande.
Ska jag istället ändra vårt schema och försöka få in ett mål till på dagen? Är en väldigt morgontrött mamma så helst vill jag inte gå upp tidigare än 08...
Tacksam för hjälp!