Hejhopp,
härligt att se att allt funkat så bra med storasyster

, antar att det var det som gjorde att du kände dig peppad på SM

. Du har säker jobbat på bra, tror jag, även om du inte upplever att ni nått ända fram...tänker att lillakillen är så pass liten ännu oxå, så han kan troligen behöva en del hjälp på traven och då kan en liten kur sitta finfint bara för att komma över "tröskeln"
Du har ju tänket och kunskapen och förförståelsen, så jag tror inte att det ska bli ngr större problems för dig/er
Först och främst så tror jag att det är dax att börja stoppa i lilleman mer mat, dvs ersätta amningen helt och hållet med gröt/välling. Nu börjar han bli så pass stor att han kräver "riktig" mat samtliga mål

. Får han det till frukost och mellis och kvällsslukr så kommer ni att ha kommit långt på vägen bara tack vare det

. Se gärna till att maxa puré-portionerna oxå, äter han en liten burk i dag kan målet gärna vara att få i sig en stor burk inom kort.
Amma kan du ju göra för mysets skull, men inte som ett "huvudmål" om du är med på vad jag menar... Och amningen om natten, den slopar du i o m att ni inleder kurandet, men det vet du ju

. Var beredd på frågor, för de kommer att komma, men om du står pall så kommer han att nöja sig med det och i kobmo med mer "riktig" mat på dagtid så kommer den där nattslurken snart att vara ett minne blott. Och då vet du det iaf och kan fokusera på att hjälpa honom at sova över det uppvaket.
Schemat ser bra ut på det stora hela tycker jag
Två saker bara: Gröt el välling (följt av amning kanske, om du vill det) som sagt, direkt när han kliver upp. Sen har ni en frukost nr 2/fm-mellis om ni vill efter det (kanske bara en stund innan fm-luren, så han är riktigt proppad då).
Eftersom han ska sova ända till 13.30 så hade jag försökt se till att lunchen låg så nära långa luren som möjligt, så han står sig hela luren. Är du med?
Jag hade även lagt middagen lite tidigare (senast 17.00), så att han hann bli "lite" hungrig innan nattslurken och fick i sig son välling/gröt innan sänggåendet.
Såhär:
Morgon + frukost nr 1 kl 07.00 (se till att ha gröten/vällingen redo)
Frukost nr 2 08.15 (amning? fruktpuré? gröt, om han inte redan käkat det)
Sova 45 08.45
Lunch 11
Sova 2 tim 11.30
Mellis (gröt el välling, så han står sig till middagen samt klarar em-luren) 13.45
Sova 20 16.00
Middag 16.45
Kvällslurk 18.30
Natt 19.00
När dom är såhär små kan man toppa måltiderna med välling/ersättning om man vill, så att de blir riktigt propp. Där kanske amningen kan komma in för er om du som sagt vill fortsätta med den

.
Nappen tar ni bara helt sonika bort, och KASTAR bort. Spara inga reserver (det är lätt att lockas proppa dit en då

...). Första natten kan det frågas och ha sig, men den brukar det vara över. Rastlöshet/snuttighet etc på dagtid kan man lätt avvärja med hjälp av annat o oftast är det bara i de vuxnas huvud som behovet existerar
Kör enl "manualen" första natten. Det är LUGNET som skall etableras. Jag hade lagt som vanligt, och om inget hänt så hade jag bara ramsat ut. (Ingen idé att verktyga nån som inte "frågar"). När han sen börjar fråga efter det hade jag gått in och börjat buffa lugn enl "anvisningarna", dvs vid minsta lilla fråga natten igenom. Ramsan får ju som bara hänga med första natten och slinka in bakvägen, tillsammans med det sköna buffet, och så går man ju vidare sen och låter den ta över mer och mer (men det där vet du ju).
Hur har du det med läsningen av SHN_boken? Jag bara frågar, för jag var lite kaxig när jag kurade andra ggn, men upptäckte snabbt att man glömmer grejer plus att det ser helt annorlunda ut från kurning till kurning. Och sne märkte jag att jag läste boken på ett helt annat sätt oxå andra ggn. Så dra den ngt varv är mitt tips
Hör gärna av dig igen om du har fler frågor så hjälps vi åt