Hur kan jag hjälpa min vän?

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
mamawayne

Hur kan jag hjälpa min vän?

Inlägg av mamawayne »

Hej alla!

Har en vän som nyss fått en liten bebis. Lillen har kolik och jag känner att jag vill hjälpa. Men jag vet inte hur jag ska börja eller hur jag ska göra? Finns det någon tråd som jag kan skicka till henne eller vad skulle ni gjort? Har så svårt att förklara SM, det blir alltid fel (jag är sämst på att förklara saker på ett bra sätt, speciellt när jag blir ivrig då blir det bara fel) :( Därför känns det enklast att bara skicka en tråd eller något som hon kan läsa i lugn och ro.

Kram och tack!
TorsMamma
Forumets ordförande

Re: Hur kan jag hjälpa min vän?

Inlägg av TorsMamma »

Kanske ge bort ett ex av barnaboken och markera kapitlet "kolik" i den? :wink: :P
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
mamawayne

Inlägg av mamawayne »

Hej TorsMamma! Ja det kan jag ju förstås göra :) Tänkte om det va någon som hade koll på någon tråd som tog upp detta, som man bara kunde copy paste ungefär :mrgreen:
Mamma till Wayne född 10-08-28
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Har du skickat henne denna och själv letat där?

http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... 24&t=14070

:D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
mamawayne

Inlägg av mamawayne »

Ja jag ska kolla igenom favoriterna, finns säkert någon bra tråd där jag kan skicka vidare. Sm kompediumet kan ju vara en god start dessutom :)
Tack TorsMamma!
Mamma till Wayne född 10-08-28
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"