Fastnat i vagnsträsket... eller?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Em

Fastnat i vagnsträsket... eller?

Inlägg av Em »

Hej på er :D

Min lille snart 3 mån gamle herre sover fyra pass om dagen, alla i vagnen.

* Första morgonpasset somnar han oftast lugnt och snällt själv snuttandes på sin lilla hand.
* Andra passet bökar han lite mer, brukar vagna två-tre ggr så han lugnar ner sig och kan somna själv.
* Tredje passet blir det en väldig masssa vagnande, kanske åtta-tio ggr innan han somnar. Brukar ta ca 20 min.
* Fjärde passet, slutligen, sover han inte alls såvida inte vagnen gungar HELA tiden. Om jag bara vagnar honom till ro börjar han direkt skrika så fort jag slutar vagna.

Precis samma sak varje dag. Skumt... :? Någon som har någon teori?
Stolt mamma till en ?ventyrerska modell 0311 och en liten farbror modell 0503 (f?dd i v 36+0)
Louise

Inlägg av Louise »

Hej Em
Kan berätta att vi aldrig fick fyra dagslurar att fungera. Och vi kämpade! Och fastnade i vagning! Så vi gjorde om till tre dagslurar och då funkade det genast bättre och sedan vid sju månader satte vi schema med två dagslurar och sedan dess sitter allt som en smäck!
Detta är bara vår ringa erfarenhet.
Louise
Pojke juli 2004. SHN september 2004.
Flicka f?dd oktober 2000.
heltor

Inlägg av heltor »

Hej, hej,
Eftersom du inte blivit överöst med svar så här i semestertider delar jag med mig av mina tankar.

Vi använde vagning från 7 veckor och jag måste skamset säga att jag "slet ut" vagningen, antagligen genom att vagna lite för mycket och för ofta. Hur som helst började Liv fatta det där med att vagnen hölls rullande så länge hon gnällde och till slut kände jag att hon mer eller mindre körde med mig. Och visst var det så att dagarna följde ett visst mönster.

Hur som helst så löste vi det genom att för några veckor sedan byta till spjälsäng och börja med buffning, solfjäder och ramsa. Liv var lägligt nog 4 månader och det gick verkligen över förväntan. Jag får förstås vara strikt med buffningen, så att det inte går inflation i den också.

Känner du igen dig i det jag skriver ovan kan du kanske byta till spjälsäng och buffning (ramsa är han för lite för). Vagning är ju ett utmärkt verktyg, men för oss var vad som behövdes en nystart med nya verktyg.

Lycka till!
Helena
mamma till Liv 050219 och Buster 080206
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"