Hej.
Jag är pappa till en liten sötis på 4,5 månad.
Jag och min partner är nyfikna på att kura och håller på att läsa in oss för att släta ut alla frågetecken.
Vi ska nog kunna hitta en schema som passar men det finns en sak som rör till det. Nämligen babysim.
Babysim är jättekul och allt sånt men Noralee är helt slut efteråt. Går det att ha en dag i veckan med mer sömn är de andra sex dagarna? 15.5 känns förvisso som ganska lagom om hon nu skulle utnyttja alla tillfällena hon får till sömn men i detta fallet tror vi inte att det räcker.
Vad tror ni?
Utöka sömnen under dagar med mycket aktivitet?
Utöka sömnen under dagar med mycket aktivitet?
Pappa till Noralee född 111215
Påbörjad kur 120712
Påbörjad kur 120712
Re: Utöka sömnen under dagar med mycket aktivitet?
Varmt välkomna hit!
Det går faktiskt att ha ett lite flexibelt schema om man klarar det
Med det menar jag att ett schema kan vara ganska svårt att hålla även om man har ett och samma varje dag 8) . Att sedan ha lite olika tider olika dagar kan bli ganska förvirrande och svårt att genomföra rent praktiskt. Om man tror sig klara av att ha två scheman tycker jag att det fungerar utmärkt att lägga en kvart tidigare inför natten den kvällen hon haft babysim. Ni kan även förlänga efterföljande morgon med en kvart om så behövs. Små barn kan gärna bli lite överstimulerade av babysim, och ni har helt rätt i att lite extra sömn då kan vara på sin plats. Kom ihåg att även extra mat och dryck kan behövas. Man får vara lite noggrannare med att se till att barnet blir ordentligt mätt och verkligen får i sig tillräckligt.
/Nat
Det går faktiskt att ha ett lite flexibelt schema om man klarar det
/Nat
Storebror född september 2010, kurad vid 5 1/2 månad.
Lillebror född januari 2014, SM från start.
Lillasyster född juni 2016, SM från start.
Lillebror född februari 2020 (3 1/2 vecka för tidigt) .
Lillebror född januari 2014, SM från start.
Lillasyster född juni 2016, SM från start.
Lillebror född februari 2020 (3 1/2 vecka för tidigt) .