Vi har en dotter på 8,5 mån och har just läst Sova-hela-natten och introducerade detta igår kväll. Det gick förvånansvärt snabbt för henne att somna (ca 10 min) efter buffring och ramsa (och utan napp!). Hon vaknade till en gång i natt och då sa jag ramsan i dörröppningen och hon somnade om. Perfekt!
Sedan vaknade hon kl. 05.20 och var sååå ledsen. Jag ramsade och buffrade i några omgångar och vid 05.50 somnade hon om och vaknade kl. 06.35. Sedan var det omöjligt att få henne lugn. Hon grät och var så ledsen. Planen är att hon ska sova 19.30-07.00 så jag tog upp henne kl. 06.55 när hon hade lugnat ner sig. Hon är väldigt förkyld nu och vet inte om det spelar in.
Hur länge ska man försöka söva henne på morgonen innan uppvaknandet?
Resa bort mitt i kuren...
-
Jempa12345
Somna om på morgonen?
Dotter född juli 2011
-
Jempa12345
Resa bort mitt i kuren...
Vi har en 8,5 månaders dotter och precis börjat med sova-hela-natten-kuren och det har gått jättebra hittills.
Över påsken kommer vi åka bort och då "förstör" vi kanske det vi redan lärt vår dotter.
Bör vi börja om igen när vi kommer hem, eller ska vi köra på så gott det går och sedan ha väldigt fasta rutiner från att vi är tillbaka hemma igen?
Över påsken kommer vi åka bort och då "förstör" vi kanske det vi redan lärt vår dotter.
Bör vi börja om igen när vi kommer hem, eller ska vi köra på så gott det går och sedan ha väldigt fasta rutiner från att vi är tillbaka hemma igen?
Dotter född juli 2011
-
TorsMamma
- Forumets ordförande
Re: Resa bort mitt i kuren...
Hej,
jag rekommenderar att ni slutar genast med kuren och börjar om på nytt när ni kommer hem. INTE använda verktygen inatt och över påsken. Ni vill inte förbruka de ni har!
Schema och tider kan ni behålla om ni vill, men avbryt helst nu och se till att ni faktiskt har 2-3 veckor ledigt utan en massa aktiviteter för att göra kuren korrekt. På detta viset har sen hela påsken på er att läsa boken 10 ggr och fråga frågor här på forum.
Lycka till!
jag rekommenderar att ni slutar genast med kuren och börjar om på nytt när ni kommer hem. INTE använda verktygen inatt och över påsken. Ni vill inte förbruka de ni har!
Schema och tider kan ni behålla om ni vill, men avbryt helst nu och se till att ni faktiskt har 2-3 veckor ledigt utan en massa aktiviteter för att göra kuren korrekt. På detta viset har sen hela påsken på er att läsa boken 10 ggr och fråga frågor här på forum.
Lycka till!
Tor 2006
BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån 
FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months.