Kanske hör denna fråga till mat o mage men tänkte att lillebror Jacob ska få en egen frågetråd härinne om det skulle behövas
Hade en oerhörd hjälp av detta forum när min Wille föddes för 2 år sedan. Lite klokare o lugnare denna gång och bebislivet har varit underbart med vårt nytillskott.. Har tom lyckats att jobba på som vanligt med mitt företag som är lite svårt att vara mammaledig från.
Framförallt har Linus röda tråd har varit toppen att läsa- och man får en riktig jahaupplevelse ang hela barnabokstänket när man läser den. Inte skynda fram ett schema o mattider som jag gjorde sist.
Nu till min fråga som jag gissar att ni vet mer om än alla förvirrade ute på nätet
Jacob är nu lite drygt 2 månader o en rejäl kluns. Precis som med storebror är det ersättning som gäller.
JAg använde mig av Nan 2 4 månader från start och mätt som en plätt har han varit. Men så plötsligt en dag kom min mamma hem med Nan1 o sa att de inte finns Nan 2 för 4 månaders längre. Gick in o läste på Netlés sida. Mkt riktigt är det Nan1 från födseln o Nan 2 fr 6 månader enligt EU lagar WHO blahablahablaha.
Det står även tillskottsnäring och inte modersmjölksersättning från 6 månader. ÄR det ngn skillnad? Läste ngnstans att man inte får kalla det ersättning. Hmm
Hur skulle ni kloka göra? Är det ngn skillnade tror ni på 6 månaders Nan2 mot den gamla? ÄR det samma som med vällingen som man faktikst kan ge från 4 månader??
Vad tror ni? Gissar att det är fler än jag som funderar över detta.
Dessutom har måtten ändrats. Ja lite missvisande är det och min största rädsla är att NAn1 inte ska vara tillräckligt för en bebis som lever på ersättning.
Tacksam om ni har funderingar o kloka råd.
Mvh
Sarah
Mamma till:
William 20091111
Jacob 20120105