Krånglar i timmar! Snart 6 år

Skriv svar
tove79

Krånglar i timmar! Snart 6 år

Inlägg av tove79 »

Ivar är snart 6 år och har alltid varit en kvällspigg kille. Dock har han legat i sin säng och snurrat tills tröttheten tagit över. Senaste tiden har kvällarna helt spårat ur. Ivar har ca 150 olika ursäkter att gå ur sängen: Att gå på toaletten kan jag inte neka honom, sen ska han dricka vatten, sen måste han snyta sig, sen ska han berätta nåt, sen ska han gå på toa igen. När jag blir arg och ryter att han ska lägga sig i sin säng blir han hjärtskärande ledsen och ligger och gråter så att han väcker sin storebror (de delar rum). Sen får han ont på olika ställen på kroppen, och sen påstår han att han är mörkrädd...det finns ingen ände på allt han hittar på.
Jag tror att Ivar behöver kuras! Igen!
Skulle så gärna ta emot några handfasta råd. Vi har det helt enkelt skitjobbigt just nu.
Tove med prinsarna; Gustav, född aug -02 , Ivar, född maj -06 och lillebror Axel född sept -11
Ivar kurades 22-26 mars 2007 i Gastsjön! <3
AMAMA

Re: Krånglar i timmar! Snart 6 år

Inlägg av AMAMA »

:D Hei!

Her har vi en lignende snart 6-åring med mye for seg. Du kan lese mye om 6-åringer under favoritter på Barnafostran. http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... =8&t=18665

Hos oss har attityde hos mor, med sikker kommunikasjon om hva vi gjør før og etter legging gjort ting lettere. Er han en følsom type kan dere jo ta en samtale om hvorfor man må ligge i senga når man skal sove osv, slik at han ikke blir lei seg når han får beskjed om å foreks gå tilbake i senga. Her har vi en som må ha svar i store bokstaver for å si det slik, så jeg har ikke så mye erfaring med slike følsomme små(store). - Men man må jo virkelig holde fatningen selv også - og bare bli "kontrollert" sint, som AW skriver.

Har dere fremdeles ramse? Det meste kan svares med den! Før tilbake dersom han kommer ut - med ramse. Kanskje dere får ta en liten kur der man sitter utenfor døren?

Dette lett forvirrede svaret så lenge. Du får sikkert utfyllende og bedre svar videre. :heart: :heart:

Vennlig hilsen amama
tove79

Inlägg av tove79 »

Tack!

Ikväll satte jag mig vakt utanför dörren, och ungen somnade på en gång. Det var ju det där med attityden... :roll:
Tove med prinsarna; Gustav, född aug -02 , Ivar, född maj -06 och lillebror Axel född sept -11
Ivar kurades 22-26 mars 2007 i Gastsjön! <3
AMAMA

Inlägg av AMAMA »

Kjempeflott!
Pepp til attityden videre også :D

Alt godt!
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"