Undersöknings stress!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
olgis

Undersöknings stress!

Inlägg av olgis »

Hej allihop! :D

Vill några av er ställa upp? Please?

Jag jobbar ju numer bara 50% och har därför hoppat på en Högskolekurs: "Religion, natur och hälsa"

Nu har vi fått i uppgift att intervjua 2-3 personer i en undersökning av upplevd stress, utbränning och stresshantering.

Det rör sig om fem frågor som kräver lite eftertanke:

OBS Nr 1: Känns ordet "religion" som någonting som inte platsar i din värld. Tänk bort det och tänk "existens" istället.

OBS Nr 2: Det går utmärkt att pm:a svaren, om man vill vara anonym.

OBS Nr 3: Det är inte jag som har formulerat frågorna.

Svensk kultur och existentiella frågor
Sverige anses vara ett av världens mest sekulariserade länder. ”Organiserad religion” tappar mark. Är det positivt eller negativt för människors andliga liv? En del menar att religion idag är ett tabubelagt ämne i Sverige och att det inte finns utrymme och tillfällen för människor att bearbeta existentiella frågor. Påverkar detta vår hälsa? Vad är din syn på det?

Stress, utbränning och stresshantering

Uppmaning till intervjupersonen:
Sammanfatta din livssituation! Beskriva ditt förhållande till stress och hur du undviker eller bearbetar stress.

Bakgrund/härkomst/uppväxt

Beskriv din religiösa och kulturella uppväxtmiljö och ditt förhållande till religion/ existentiella frågor, natur och hälsa.

Utbildning/yrke/arbete/arbetssituation

Beskriv din yrkesinriktning, din arbetssituation och arbetsplatsens förhållande till religion/existentiella frågor, natur och hälsa.

Fritid/socialt liv/familjeliv

Beskriv din fritid, ditt sociala liv och ditt familjeliv i förhållande till religion/existentiella frågor, natur och hälsa.

Ödmjukaste tacket på förhand! :heart:
Mamma till:

B. f 01
E. f 07
S. f 09

Ärta i magen. BF 20170303
olgis

Re: Undersöknings stress!

Inlägg av olgis »

Ingen? :)

Nehej! Har någon något förslag på hur jag skulle kunna få folk att bli intresserade då?

Förutom att korrigera rubriken på tråden till korrekt svenska:

:arrow: "Undersökning, stress" eller "Undersökning av stress" skulle kanske kunna klinga lite bättre. :P :oops: :roll:

:D [-o<
Mamma till:

B. f 01
E. f 07
S. f 09

inger
Kontakt:

Inlägg av inger »

Frågeställningarna är så jättestora.
När jag gick på högskolan så intervjuade jag människor muntligt och spelade in(jag hade ämnet hur närstående till människor som tagit livet av sig klarar sig). Då fanns det mer möjlighet att bryta ner frågeställningarna och följa upp med följdfrågor. Mina frågeställningar var ju också stora men upplevdes som mer hanterbara i ett samtal.

När man läser såna här frågeställningar känns varje frågeställning som något som nästan fodrar en romans utrymme.
Två underbara tonåringar

http://barnboksnatet.blogspot.com/
inger
Kontakt:

Inlägg av inger »

Jag försöker pm:a dig och får se hur utförligt jag lyckas svara.
Två underbara tonåringar

http://barnboksnatet.blogspot.com/
olgis

Inlägg av olgis »

inger skrev:När man läser såna här frågeställningar känns varje frågeställning som något som nästan fodrar en romans utrymme.
Jo det kan jag förstå, :oops: :roll: men några romaner behövs inte. :)

Jag fick en bunt exempel på just sådana följdfrågor, men de flesta kändes FÖR intima och det bidrog till att jag inte tog med några sådana.

Jag tycker att var och en kan få göra lite som man vill. Det kan vara kul med en diskussionstråd om saken också.

Man kanske bara vill dela med sig av sina tankar kring en av frågeställningarna.

Man kanske vill diskutera lite mer allmänt.

Hoppa på tåget och diskutera vet jag.

Frågeställning nr 1 (Svensk kultur och existentiella frågor) är ju en riktig sån PK-fråga.
Mamma till:

B. f 01
E. f 07
S. f 09

Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"